۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
استقرار یک هزار و ۴ واحد صنعتی در شهرک‌های خصوصی آذربایجان‌شرقی
معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خبر داد

استقرار یک هزار و ۴ واحد صنعتی در شهرک‌های خصوصی آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، گفت: در واحدهای فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، سهراب فیض‌زاده به تشریح آخرین وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پرداخت و اظهار کرد: در استان ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی وجود دارد که از این تعداد ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین و سه مورد نیز در مرحله مکان‌یابی است.

وی افزود: از تعداد ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین استان ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند که تا حد قابل قبولی زیرساخت‌های آنها تکمیل شده و هفت شهرک صنعتی نیز تخصصی است.

فیض‌زاده با بیان اینکه دو مرکز فناوری کسب و کار در شهرک‌های صنعتی شهید سلیمی و فناوری خودرو مستقر شده است، ابراز داشت: یک شهرک فناوری تخصصی خودرو در استان استقرار یافته که وظیفه پشتیبانی نرم‌افزاری از واحدهای صنعتی را دارد و در زمینه قطعات خودرو فعالیت می‌کند.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی  که به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، ۴ هزار و ۶۲۰ فقره قرارداد واگذاری زمین صورت گرفته است که به سرمایه‌گذاران واگذار شده و از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۶ قرارداد به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حال تولید است.

وی اظهار کرد: در واحدهای فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تعداد ۶۰ هزار و ۳۶۶ نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: از لحاظ وضعیت عمومی و شاخص‌های کشوری با فاصله بسیار کم در رتبه سوم کشوری  قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر وجود شهرک‌های صنعتی دولتی تعداد شش شهرک صنعتی غیردولتی در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده که عمدتا نیز شهرک تخصصی هستند و دو شهرک صنعتی غیردولتی نیز پروانه تاسیس دریافت کرده‌ و در حال تکمیل زیرساخت هستند که به‌زودی به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

کد خبر: ۵۹٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha