۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
آخرین خبر از سهام عدالت؛ دریافت وام با سهام| کارت اعتباری به جای پول
بازار خبر می دهد؛

آخرین خبر از سهام عدالت؛ دریافت وام با سهام| کارت اعتباری به جای پول

طبق آخرین اخبار از سهام عدالت قرار بر این است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری از محل افزایش اعتبار خود سهام عدالت را در بازار بلوک خریداری کنند.

بازار؛ گروه بورس: بر اساس آخرین اطلاعات موجود بر روی تابلوی بورس قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱میلیون ۸۲ هزار تومان رسید نسبت به دو روز قبل ۵۰۰ هزار تومانی داشته است. این آمار برای۱۷ آذر ماه است که شاخص با رشد ۱۰ هزار واحدی بر روی ۱میلیون ۵۱۲ هزار واحد قرار گرفت.

بعد از تصمیم به آزاد سازی سهام عدالت، قرار بر این شد که این سهم به صورت پلکانی در اختیار صاحبان سهام عدالت قرار گیرد. در ابتدا ۳۰درصد سپس ۶۰درصد و در پایان ۱۰۰درصد آن در اختیار صاحبان سهام قرار بگیرد. بنا به گفته مسئولان شرکت سپرده‌گذاری که متولی فروش سهام عدالت هستند قرار است که تا پایان امسال ۱۰۰ درصد سهام عدالت در اختیار صاحبان آن قرار داده شود.

بعد از کش و قوس‌های فراوان بر روی سهام عدالت در نهایت تصمیم بر این شد که این نماد در بازار بلوک به فروش برسد. در روزهای منفی بازار که ارزش سهام به شدت نسبت به روزهای ابتدای سال کاهش داشت، خریداری در بازار بلوک برای این سهم وجود نداشت. یکی از ویژگی‌های که بازار بلوک را از بازار اصلی جدا می‌کند بالا بودن حجم عرضه است بنابراین هر فرد یا اشخاصی نمی‌توانند در آن بازار خریداری کنند. تا مدت‌ها بهانه عدم واریز فروش پول سهام عدالت به حساب افراد این بود که سهام عدالت در بازار بلوک به فروش نمی‌رسد، اما طی دو هفته اخیر فروش سهام عدالت در بازار بلوک بهبود پیدا کرده است که بیشتر خریداران آن هم صندوق‌های سرمایه گذاری هستند.

افرادی که تقاضای فروش سهام عدالت خود را کردند به هر دلیلی که سهم آن‌ها تا کنون فروش نرفته است، می‌توانند ۵۰درصد از مبلغ فروش سهم را کارت اعتباری بگیرند

اجبار صندوق‌های سرمایه‌گذاری به خرید سهام عدالت
خبرهای جسته و گریخته وجود داشت که سازمان بورس صندوق‌های سرمایه‌گذاری را موظف کرد که بخشی از افزایش اعتبار خود را صرف خرید سهام عدالت در بازار بلوک کنند اما هیچ مرجع رسمی چنین خبری را تایید یا رد نکرد. گفته شده که یکی از شروط دادن افزایش اعتبار به صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که بخشی از آن را صرف خرید سهام عدالت کنند.

مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه به بازار در مورد اجبار صندوق‌های سرمایه گذاری برای خرید سهام عدالت می‌گوید: این فاجعه‌بار است که   صندوق‌های با درآمد ثابت را که سقف خرید سهام آن را افزایش دادند الزام کنیم که باید حداقل ۵۰درصد افزایش اعتبار را سهام پرتفوی عدالت بخرند. او این عمل سازمان را به خاطر اجبار کردن صندوق‌ها به خرید یا فروش یک نوع سهم اشتباه می‌داند.

نعمتی مدیر روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با تایید خبر خرید سهام عدالت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری موظف شدند که بخشی از افزایش اعتبارات خود را صرف خرید سهام عدالت در بازار بلوک کنند.

وی در مورد اینکه برخی از فروشندگان سهام عدالت پول خود را دریافت نکردند گفت: بعید است، تنها در دو سه ماه گذشته که بازار منفی بوده فروش سهام سخت بود اما الان با چنین شرایطی فروش سهام بهبود پیدا کرده است.

به گفته نعمتی تا پایان سال قرار است که کل سهام عدالت آزاد شود و در اختیار صاحبان آن قرار داده شود. همچنین کسانی که دارای کد معاملاتی هستند این سهام، در پرتفوی آن‌ها قابل مشاهده است.

آخرین خبرها در مورد سهام عدالت هم از زبان محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت بیرون آمد که گفته برای اعطای کارت اعتباری مدتی است با بانک‌ها در تعامل هستیم تا بتوانیم سرویس الکترونیکی توثیق سهام عدالت را در اختیار سهامداران قرار دهیم

کارت‌های اعتباری خرید به جای پول سهام
آخرین خبرها در مورد سهام عدالت هم از زبان محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت بیرون آمد که گفته برای اعطای کارت اعتباری مدتی است با بانک‌ها در تعامل هستیم تا بتوانیم سرویس الکترونیکی توثیق سهام عدالت را در اختیار سهامداران قرار دهیم. به گفته وی حداکثر تا یک ماه آینده امکان توثیق الکترونیک برای همه‌ بانک‌ها در سراسر کشور فراهم می‌شود و اعطا کارت اعتباری را آغاز می‌کنند.

روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار در مورد این کارت های اعتباری اظهار کرد: قرار بر این شد که ۵۰درصد از مبلغ فروش سهام عدالت برای افرادی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کردند به صورت کارت اعتباری داده شود.

وی افزود: دریافت این کارت‌ها به صورت اختیاری است. مزیت این کارت‌ها به این صورت است که افرادی که تقاضای فروش سهام عدالت خود را کردند به هر دلیلی که سهم آن‌ها تا کنون فروش نرفته است، می‌توانند ۵۰درصد از مبلغ فروش سهم را کارت اعتباری بگیرند و بعد از فروش سهام مبلغ آن را به بانک برگرداند که این روش هم دادن یک نوع وام به صاحبان سهام عدالت است اما بازپرداخت آن منوط به فروش سهام عدالت در بازار می‌باشد. او می‌گوید: با این کارت‌ها تنها امکان خرید لوازم وجود دارد و دارندگان آن نمی‌توانند وجه نقد از این کارت‌ها دریافت کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری موظف شدند که بخشی از افزایش اعتبارات خود را صرف خرید سهام عدالت در بازار بلوک کنند

با توجه به الزام صندوق‌های سرمایه‌گذاری به خرید سهام عدالت، قدرت نقدشوندگی این سهم بهبود پیدا کرده است. با توجه به افزایش قیمت سهام عدالت، انصراف از فروش سهام عدالت بیشتر شده است و به نظر می‌رسد صاحبان سهام عدالت منتظر افزایش قیمت این سهم در روزهای آتی هستند، خبری که عسکر توکلی رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور هم آن را تایید کرده و گفته  تاکنون بالای ۲۱۰هزار نفر در کشور سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کردند، او پیشنهاد داده که اگر مردم عجله نکنند و صف فروش ایجاد نشود  سهام عدالت به قیمت واقعی خود برمی‌گردد.

قیمت سهام عدالت بستگی به وضعیت سهم‌های پرتفوی آن در بازار اصلی دارد. ۳۵ شرکت دولتی در پرتفوی سهام عدالت وجود دارد که قیمت سهم را در بازار مشخص می‌کنند. مخاطبین می‌توانند سوالت خود در مورد سهام عدالت را با ما در میان بگذارند.

کد خبر: ۵۹٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 14
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلامرضا شاهسونی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      5 0
      نصف پول فروش سهام عدالت که برگه یک میلیون تومان بوده سی درصد برای فروش بهکارگزاری آیوا بانک ملی ثبت کردم چهار میلیون و دویست هزار تومان واریز شد بقیه چگونه کارت اعتباری بگیرم بعداز هشت ماه که گذشته من پولم میخواهم با این ترفند گوش مردم میبرید
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      4 0
      یعنی با اون کارت اعتباری میشه خرید و فروش کرد؟
    • JP ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      5 1
      سلام به نظر شما ما که به پول سهام نیاز داریم چه کنیم کی قرار پول واریز بشه گرفتاریم که گذاشتیم واسه فروش از بانک کشاورزی بپرسیدیعنی حق مارو نمی خورند
    • سمیه ثقفی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      6 2
      سلام حداقل کارت خرید رو زودتر صادرکنید که من بتونم چند تیکه لوازم برای جهزیه بخرم ، برم سر خونه زندگیم با این اوضاع گرونی ترا خدا یکم به فکر جونا باشید
    • سکینه IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      4 0
      سلام آیا میشه سهام عدالتمونو تو پرتقوی خودمون ببینیم یا هنوز امکانش فراهم نشده؟
      • سعید IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
        3 1
        کلا سهام عدالت به اونجا منتقل نمیشه و جدا جدا هستن از هم
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      1 0
      مردم یک میلیون بدبختی دارن شما مردم رو مسخره میکنن و به بازی گرفتن خدا لعنتشون کنه
    • جهاد IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      4 0
      س از اول مهر فروختم من پول نیازدارم ن کارت اعتباری اینم با وثیقه نمیخوام فروختم نیاز دارم و نمیدونستم اینقدر حرفیی شدین تو این دوزدی چنتا تومان چقد خجالت نمیکشید بستون دزدی نیاز دارم مددجو هستم چخبرتون فقد س تومان وجه داشتم از شصت فروش مگه میشه حتی ب معلول رحم نمیکنید
    • بهمن IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 0
      سلام بخداشمافقط مردم مسخره میکنین من شش ماه سهام به بانک ملی فروختم فقط۴۰۰هزاربهم دادن پس بقیش کجاست
    • ناشناس DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      2 0
      پس روش مستقیم چی ؟هان چقد آدمای بدی هستین بخدا
    • جهاد IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      9 0
      سلام ...الن چهارماه مریضم شدت نیاز فروختم نمیدونستم مارو مسخرمیکنید ...خوشحالم فروختم نمیدونستم واریز نمیکنید
    • ناشناس IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      1 0
      فقط هر ماه هرهفته هر روز از روی شکم سیری میان یچیزی میگن میرن ای کاش ای کاش فقط یک ساعت خودتدنو جای ما بدبخت بیچارها میذاشتید که ماه‌ها حتی رنگ گوشت یا حتی میوه هم ندیدیم.نمیدونید شکم خالی شب خوابیدن یعنی چی بقیش ب کنار...دلم بدجور پره از این همه مدیر بی لیاقت دل
    • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      چرا حذف مبکنید خدا جوابتون بده شما به معلول هم ذحم نمیکنید
    • IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      لعمت به بانگ تجارت هشت ماه از هفده ملیون دوملیون هفتصد وادیز کرده تازه پیام داده شماره تلفن بنام سهام دار نیست چفدر حیله چقدر دروغ تا کی