۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
آمادگی مجلس برای کمک به شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد

آمادگی مجلس برای کمک به شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آمادگی هفت شرکت ساخت و تولید واکسن داخلی برای تولید واکسن کرونا در کشور خبرداد.

به گزارش بازار، حسینعلی شهریاری با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس با نمایندگان دولت و شرکت‌های تولیدکننده واکسن گفت: در این جلسه که با حضور نایب رئیس اول مجلس، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاونان وزارت بهداشت و درمان و جهادکشاورزی، اعضای کمیسیون بهداشت و نیز نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده واکسن برگزار شد بر حمایت از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن کرونا تاکید شد.

وی افزود: در این جلسه بر لزوم تقویت شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های داخلی و نیز ساخت و تولید انبوه واکسن در کشور تاکید شد.

به گفته رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده واکسن نیز اعلام آمادگی کردند در صورت حمایت‌های مالی، نه تنها خط تولید داخلی واکسن کرونا راه اندازی خواهد شد بلکه در راستای خودکفایی سایر واکسن‌ها نیز اقدام می‌شود.

شهریاری همچنین از آمادگی هفت شرکت ساخت و تولید واکسن داخلی برای تولید واکسن کرونا در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر بنیاد برکت مطالعه مرحله اول انسانی واکسن کرونا را آغاز کرده است.

وی افزود: به زودی موسسه رازی نیز مجوز این کار را خواهد گرفت و سایر شرکت‌ها هم در این راستا قرار دارند.

کد خبر: ۵۹٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha