۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
شاخص منفی اما بازار مثبت| سهامداران به شایعات فضای مجازی توجه نکنند
تحلیل روزانه بورس؛

شاخص منفی اما بازار مثبت| سهامداران به شایعات فضای مجازی توجه نکنند

احمدزاده اصل، کارشناس بازار سرمایه روند امروز معاملات بورس را در جهت مثبت دانست و تأکید کرد: سهامداران نباید در هنگام سرمایه‌گذاری به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

فاطمه میرزایی؛ بازار: امروز بازار سرمایه پر از موج‌های پرتلاطم بود که باعث شد این بازار در نهایت با ناخوشی کار خود را به پایان برساند و هر چقدر که از مرز خود به حاشیه امنیت نزدیکتر شده بود، کنی فاصله بگیرد. با اینکه کارشناسان این بازار پیش‌بینی کرده بودند که بازار با گذر کردن از مرز ۱.۵ میلیون واحد دیگر کار چندان سختی تا پله بعدی خود یعنی ۱.۶ میلیون واحدی نخواهد داشت اما امروز نشان داد که جذب و کشش این مرز برای شاخص کل خیلی زیاد است و آن را به طر ف خود کشاند به گونه‌ای که در ابتدای معاملات هم همه اثرات لحظه‌ای روی شاخص کل دیده می‌شدند.بارقه‌های رنگی از هیجان هم در تالار شیشه‌ای دیده می‌شد و بسیاری از فرصت‌طلبان از همین موضوع استفاده لازم را کردند و توانستند بیشترین سوددهی را از فروشندگانی بگیرند که سهام شرکت‌های در دست دیگر سهامداران قیمت اصلی خود را از دست داده بود ولی امروز با وجود اینکه یک بازار سراپا منفی را تجربه کردیم شاهد این بودیم که حجم معاملات باز هم از مرز ۲۰ هزار میلیارد گذشت و این نشان می‌دهد که معاملات بورس صرف نظر از وضعیت وخیم شاخص کل، شرایط طبیعی و متعادلی را می‌گذراند و باید به این نکته توجه کرد که به گفته برخی کارشناسان، بازار بدون بالا و پایین مرده است.

شرایط کلی بازار خوب است
محمدعلی احمدزاده اصل، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات امروز و وضعیت کلی بورس گفت: شرایط بازار شرایط خوبی بود و نوسان‌ها در بازار سرمایه طبیعی است و نباید از این فراز و فرودهای بازار ترسید چراکه در لحظه بسته شدن معاملات هم دیده شد باز هم خریداران در بازار فعالیت خود را آغاز کردند و ارزش معاملات هم نزدیک ۲۷ هزار میلیارد تومان بود.

پیش‌بینی می‌شود روز آینده بازار کار خود را با فشار فروش‌های ناشی از عرضه‌های امروز آغاز کند اما خریداران به مرور برای این سهم‌ها پیدا خواهند شد چراکه هرروز منابع مالی بیشتری وارد این بازار می‌شود و این فراز و فرودها نباید سرمایه‌گذاران را نگران کند و حتی پیش‌بینی می‌شود که اگر شرایط سیاسی آرام‌تر باشد، بازار فردا هم یک روز خوب را سپری خواهد کرد

وی افزود: این روزها ارزش معاملات بازار سرمایه روز به روز بیشتر می‌شود و این نشان دهنده شرایط خوب بازار است و قرار نیست که همیشه ما شاهد رشد شاخص کل باشیم تا به این نتیجه برسیم که بازار خوب بوده است و همین که شرایط معاملاتی در بازار برقرار است و نوسانات در حد تعارف اتفاق می‌افتد و هم خریداران و فروشندگان در این بازار حضور فعال دارند و در نهایت، تقاضاها توسط عرضه‌های خوب به سرانجام می‌رسد و صف‌های آنچنانی در بازار دیده نمی‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که بازار در شرایط خوبی به سر می‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه حرکات شاخص کل را دلیل افت بازار سرمایه ندانست و تصریح کرد: روان شدن معاملات یکی از مزیت‌هایی است که این روزها در بازار سهام شاهد آن هستیم و دیگر از صف‌های میلیونی فروش خبری نیست و گاهی اتفاقاتی تأثیرگذار در بازار هستند اما خریداران در بازار هستند. به عنوان مثال امروز در گروه خودرویی و بانکی عرضه‌ها با تقاضای مستقیمک روبه‌رو بودند که این شرایط حاکی از رونق و شرایط متعارف معاملاتی است و این مسئله یک حسن بازار است.

احمدزاده اصل در پیش‌بینی شرایط معاملات فردای بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌شود روز آینده بازار کار خود را با فشار فروش‌های ناشی از عرضه‌های امروز آغاز کند اما خریداران به مرور برای این سهم‌ها پیدا خواهند شد چراکه هرروز منابع مالی بیشتری وارد این بازار می‌شود و این فراز و فرودها نباید سرمایه‌گذاران را نگران کند و حتی پیش‌بینی می‌شود که اگر شرایط سیاسی آرام‌تر باشد، بازار فردا هم یک روز خوب را سپری خواهد کرد.

وی افزود: در فضای مجازی شایعات زیادی منتشر می‌شود که سرعت انتشار اینگونه شایعات و واکنش‌های سریع به آن روی بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود و ممکن است هر اتفاقی در سایه این شایعات بیفد. با اینکه شایعات اثری کوتاه‌مدت در بازار می‌گذارند، بالاخره باعث ایجاد هیجاناتی در سهامداران می‌شوند و در همین واکنش‌های لحظه‌ای هم پاسخ بازار را دریافت می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها تأکید کرد: اثر این شایعات بیشتر از یک یا دو روز در بازار وجود نخواهد داشت و در عوض، از سرمایه‌گذاران خواسته می‌شود که با شنیدن اخبار کمی صبر داشته باشند زیرا هنوز بازار سرمایه ارزنده‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

کد خبر: ۵۹٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      1 0
      انشاالله... رهبر عزیزم همیشه سلامت باشید.