۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
پیشروی تولیدات ذوب آهن
معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد

پیشروی تولیدات ذوب آهن

تولاییان، معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت ذوب‌آهن که موجب سـودآوری شده تولید ریل است، اظهار کرد: سیاست‌گذاری و برنامه بلندمدت ذوب‌آهن این است که بتواند در سبد خود محصولاتی با ارزش افزوده بالا مانند ریل و محصولات صنعتی همچون فولادهای ۷۰ کروم دو، آرک‌ها و ریل‌های معدنی و ورق سازه را تولید کند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، تعهدات ذوب‌آهن در بازار تنها مختص ریل نیست و همچنین شامل تیرآهن‌های سنگین نیز می‌شود. معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهــان با بیان اینکه طی سال‌جاری این شرکت موفق شد سبد محصولات صنعتی خود را از ۷ درصد به ۱۵درصد افزایش دهد، گفت: مطابق بررسی‌های انجام شده کشش بازار ریل کشور ســالانه ۱۰۰ هزار تن است و حتی با توســعه و اجرای خطوط ریلی به نظر می‌رسد در سال‌های آینده نیاز کشور به ریل به ۶۰ تا ۷۰ هزار تن برسد.

مهرداد تولاییان با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت ذوب‌آهن که موجب سـودآوری شده تولید ریل است، اظهار کرد: سیاست‌گذاری و برنامه بلندمدت ذوب‌آهن این است که بتواند در سبد خود محصولاتی با ارزش افزوده بالا مانند ریل و محصولات صنعتی همچون فولادهای ۷۰ کروم۲، آرک‌ها و ریل‌های معدنی و ورق سازه را تولید کند.

وی با بیان ایــنکه ذوب‌آهن به جــای محصولات ســاختمانی همچــون میلگرد و تیرآهن به ســمت محصــولات صنعتی پیش رفته اســت، تصریح کرد: با وجودی که در کشــور محدودیت‌های مواد اولیه و انرژی وجود دارد، در کنــار کمیت محصولات باید به سمت افزایش کیفیت محصولات تولیدی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه البتــه ذوب‌آهن در حوزه صادرات نیز فعال است و بین ۴۵ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شــود، اظهار کرد: اما درباره ریل، با توجه بــه نیازهای داخلــی، همچنان فضای موجود تاکید بر تامین نیاز ریل داخل دارد تا مجوزی برای واردات ریل به کشور صادر نشود

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه حدود ۸۰درصد تیرآهن‌های سنگین کشور توسط ذوب‌آهن تولید می‌شــود، گفت: با توجه به این موضوع نمی‌توان تنها اقدام به تولید ریل کرد و مجموعه‌ای از محصــولات را با توجه به سفارش‌ها و تعهدات خود تولید می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در داخل به تیرآهن ســنگین نیاز نباشد، ذوب‌آهن می‌تواند تمام وقت خود را به تولید ریل اختصاص دهد.

تولاییان با بیان ایــنکه براساس قراردادهای موجود ماهانه ۱۰ هزار تن تیرآهن سنگین توسط ذوب‌آهن تولید می‌شــود، اما نیازهای موجود در بازار ماهی ۸ هزار تن اســت، گفت: با توجه به قرارداد یکساله ذوب‌آهن در تامین تیرآهن‌های سنگین، تا ۶ ماه نخست سال آینده نیز روند بازار همین گونه خواهد بود.

کد خبر: ۵۹٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha