۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کمبود روغن و مرغ مصنوعی است
نائب رئیس اتاق اصناف تهران:

کمبود روغن و مرغ مصنوعی است

ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ما در تمام بحران‌های اخیر مانند کمبود روغن، تخم مرغ، مرغ و غیره به این نتیجه رسیدیم که این کمبودها مصنوعی‌اند و حتی فراوانی هم داشتیم.

به گزارش بازار، خسرو ابراهیمی نیا نائب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ساختار کسب و کار سنتی ایران در حال حرکت به سمت مدرنیته است اما هنوز دستگاه‌های ذیصلاح مانند خود اتاق اصناف، وزارت صمت، سازمان صمت و اتحادیه‌های صنفی درک جدی از این قضیه ندارند.

وی افزود: ما در تمام بحران‌های اخیر مانند کمبود روغن، تخم مرغ، مرغ و غیره به این نتیجه رسیدیم که این کمبودها مصنوعی‌اند و بلکه فراوانی هم داشتیم و دلیلش هم عدم مانیتورینگ این حوزه و ناهماهنگی در شبکه توزیع است.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف در حلقه آخر نظارتی قرار می‌گیرند گفت: هر یک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تقصیر را به گردن هم میندازند که این موضوع ناشی از نبود زیرساخت تأمین و توزیع و اراده جدی برای ایجاد یک ساختار مانیتورینگ است.

ابراهیمی نیا تدوین قوانین زیرساختی مناسب بر اساس آمایش سرزمینی در نظام توزیع را ضروری دانست و گفت: اگر این زیرساخت فراهم شود کمبود و مازاد کالاها به سرعت مشخص و مشکل حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما کالا به وفور داریم اما تا زمانی که دوگانگی نرخ ارز و بحث‌های انحصاری و تصمیم گیری بدون حضور اصناف ادامه داشته باشد قطعاً افراد خائنی هم پیدا می‌شوند که با احتکار و رانت و غیره به ثروت برسند.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه شرایط کنونی بحرانی نیست گفت: ما در شرایط عدم برنامه ریزی در نظام توزیع هستیم.

کد خبر: ۵۹٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha