۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت؛ غلبه آلودگی هوا بر بارش‌ها
بازار از خراسان رضوی گزارش می‌دهد؛

برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت؛ غلبه آلودگی هوا بر بارش‌ها

مشهد- بارش باران که در بسیاری از ارتفاعات و مناطق سردسیر خراسان رضوی به شکل برف از روز گذشته تاکنون ادامه دارد موجب لغزندگی راه‌های ارتباطی و کندی حرکت خودروها در معابر شهری و برون شهری شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش باران و برف که از عصر یکشنبه در این استان آغازشده است امروز دوشنبه در بیشتر مناطق خراسان رضوی گسترده می‌شود و با احتمال ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر و در نواحی شمالی و جاده‌های کوهستانی با تشکیل مه، وزش باد شدید و کولاک برف همراه خواهد بود.

آلودگی هوا هم‌زمان با بارندگی
باوجوداینکه از روز گذشته بارش باران در مشهد مقدس نوید هوایی پاک را در صبح دوشنبه می‌داد اما در کمال ناباوری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی صبح امروز اعلام کرد: با افزایش حجم آلاینده‌ها، کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد روز هفدهم آذرماه در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت.

تورج همتی بیان کرد: کیفیت هوای مناطق شهید کریمی، امامیه، چمن، الهیه و سجاد صبح دوشنبه در وضعیت هشدار قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در همین رابطه از شهروندان خواست تا با کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.

جاده‌ها لغزنده است
بارش برف و باران هم چنین در مسیر های ارتباطی این استان از روز گذشته موجب کندی تردد در محور های برون شهری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در همین حال از لغزندگی راه‌های ارتباطی خبر داد و از رانندگان در محورهای این استان درخواست کرد تا احتیاط لازم را در دستور کار قرار دهند.

بنا بر گزارش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ابراهیم نصری در این رابطه اعلام کرد: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، بارش برف در مسیرهای ارتباطی شهرستان‌های زاوه و تربت‌حیدریه گزارش‌شده و بارش برف در جاده‌های خواف- تایباد، بردسکن- سبزوار و کاشمر- نیشابور نیز این جاده‌ها را لغزنده کرده است.

وی اظهار کرد: طی گزارش‌های دریافتی بارش باران نیز در حوزه راه شهرستان‌های فریمان، خواف، کاشمر، گناباد، رشتخوار، بردسکن، مه ولات و بجستان عبور و مرور جاده‌ای در این مناطق را تحت تأثیر قرار داده است.

ضرورت تجهیز زمستانه
جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان ‌رضوی نیز بابیان اینکه در حال حاضر در مسیر مشهد- چناران- قوچان، مشهد- بینالود، قوچان- درگز، مشهد- نیشابور- سبزوار، مشهد- تربت‌حیدریه، مشهد- فریمان، مشهد- کلات و مسیر سرخس بارش برف و لغزندگی سطح جاده وجود دارد اعلام کرد: تمام‌مسیرهای این استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده است.

بنا بر گزارش پلیس‌راه سرهنگ حسین میش مست روز دوشنبه بیان کرد: به همراه داشتن تجهیزات زمستانه برای رانندگانی که قصد دارند در مسیرهای این استان تردد کنند الزامی و ضروری است.

وی بابیان اینکه ترافیک در مسیرهای استان عادی و روان است اظهار کرد: این در حالی است که در مسیرهای استان خراسان رضوی به دلیل بارش باران و برف شاهد لغزندگی سطح معابر هستیم.

بارش‌ها ادامه دارد
بارش باران و برف که از عصر یک‌شنبه موجی از خوشحالی برای کشاورزان به همراه داشته است بنا بر گزارش  مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا ظهر سه‌شنبه با شدت ادامه خواهد داشت.

آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در همین راستا بیان کرد: بارش برف و باران که از عصر دیروز همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال آب‌گرفتگی و رواناب و کاهش دما در خراسان رضوی آغازشده است امروز به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان گسترش می‌یابد.

وی افزود: این بارش‌ها تا ظهر فردا ادامه دارد و دوباره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: باران از عصر روز گذشته تاکنون در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی باریده است که بیشترین آن در تربت‌حیدریه با حدود ۱۰ میلی‌متر بوده است.

وی اعلام کرد:  طی این مدت در سه شهرستان استان شامل فریمان، مشهد و درگز بارش برف گزارش‌شده است که بیشترین آن در فریمان با سه و نیم سانتی‌متر بوده است و  هم چنین در مشهد طی این مدت حدود چهار و نیم میلی‌متر باران و کمتر از یک‌دهم سانتی‌متر برف گزارش‌شده است.

فاروقی هم‌چنین از کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما در خراسان رضوی خبر داد و افزود:  بیشینه دمای هوای امروز مشهد یک درجه سلسیوس پیش‌بینی‌شده است که نسبت به‌روز گذشته هفت درجه کاهش دارد و از فردا دمای روزانه استان روند افزایشی دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این هفته کمینه دمای هوا در خراسان رضوی در بیشتر شهرها به زیر صفر می‌رسد و طی هفته جاری وقوع یخبندان شبانه در استان پیش‌بینی‌شده است و کمینه دمای هوای مشهد طی این مدت به سه تا چهار درجه زیر صفر می‌رسد.

کد خبر: ۵۸٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha