۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
فرسایش خاک در ایلام به ۹ تن در هکتار کاهش یافت
با طرح‌های آبخیزداری؛

فرسایش خاک در ایلام به ۹ تن در هکتار کاهش یافت

ایلام- احمدی، مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: با طرح‌های آبخیزداری فرسایش خاک در استان از ۲۷ تن به ۹ تن در هکتار کاهش یافته است.

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سالانه ۲۰ هزار هکتار فعالیت آبخیزداری در مناطق مختلف ایلام توسط منابع طبیعی انجام می شود که نقش مهمی در حفاظت از خاک و کاهش خسارت های احتمالی سیل در استان دارد.

وی عنوان کرد: علاوه بر طرح های آبخیزداری، جنگل کاری و نهال کاری در سطح استان ایلام نیز باعث کاهش فرسایش خاک در استان ایلام شده است.

احمدی با اشاره به اینکه سرعت فرسایش خاک در کشور ۱۶ تن در هکتار است که این میزان در ایلام از ۲۷ تن به ۹ تن در هکتار رسیده است، گفت: قطعا فعالیت های آبخیزداری و جنگل کاری در سطح استان برای کاهش فرسایش خاک در استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امسال تاکنون جنگل کاری در سطح ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده و  هدف از اجرای این پروژه استحصال نزولات آسمانی، حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و توسعه جنگل و همچنین مقابله با پدیده گرد و غبار است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام عنوان کرد: طرح های آبخیزداری و جنگل کاری نقش به‌سزایی در کاهش فرسایش خاک، افزایش منابع آبی و سفره های زیرزمینی، رونق کشاورزی و باغداری، توسعه مناطق روستایی، ایجاد اشتغال و کسب و کار دارند.

کد خبر: ۵۸٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha