۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۱۰۰ درصد شهرک‌های صنعتی کردستان مجهز به فیبر نوری هستند
مدیر مخابرات منطقه کردستان :

۱۰۰ درصد شهرک‌های صنعتی کردستان مجهز به فیبر نوری هستند

کردستان- حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد شهرک‌های صنعتی استان مجهز به فیبر نوری هستند، گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بانه هم زیر ساخت لازم برای استفاده از این بستر فراهم شده است.

آزاد حکمت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تاکنون ۱۷۴ کیلومتر فیبرنوری در کردستان اجرا شده که از این میزان بیشترین آن به عبارتی ۱۵۴ کیلومتر فیبرنوری در مناطق  روستایی و مابقی شهری بوده است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر از همه ظرفیت های برای ارتقای کمی و کیفی دیتا در استان استفاده شده است، اضافه کرد:  ضریب نفوذ تلفن همراه در استان به ۱۳۰ درصد رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد شهرک های صنعتی فعال استان(۱۲ شهرک) مجهز به فیبر نوری هستند، گفت: شرایط و زیرساخت‌های لازم برای بهره مندی از این بستر در واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بانه هم فراهم شده است.

افزایش ۶.۵ برابری ظرفیت و پهنای باند شبکه MPLS
حکمت یکی از اولویت های منطقه را اجرای برنامه بهینه سازی شبکه دیتا و طرح های شرکت مخابرات ایران ذکر کرد و یادآور شد: به منظور اصلاح توپولوژی شبکه و تحقق اولویت های این شرکت در استان پروژه توسعه بستر شبکه MPLS استان برگردان شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و پهنای باند لینک مذکور از ۱۵۵ مگا بایت به یک گیگ افزایش یافته است، اظهار داشت: اجرای این پروژه افزایش شش و نیم برابری ظرفیت و پهنای باند شبکه MPLS استان را به دنبال داشته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: لینک MPLS استان تامین کننده نیاز سرویس های با اهمیت و اختصاصی ادارات از جمله بانک ها،سازمانها ، ارگان ها و غیره است و اجرای این پروژه،گامی مهم در توسعه زیرساخت استان و کیفی سازی سرویس های یاد شده به شمار می رود.

کد خبر: ۵۸٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha