۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
لرستان به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل می‌شود
مدیرکل شیلات لرستان:

لرستان به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل می‌شود

لرستان- بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور را دارد، گفت: تولید بیش از ۲۰ هزار تن ماهی خاویاری در دستور کار است.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سال ۹۳ حتی یک گرم تولید ماهیان خاویاری نداشتیم اما امروز ظرفیت پرورش هزار تن ماهی خاویاری در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید ماهیان خاویاری در شهرهای دورود، بروجرد و ازنا در حال انجام است، افزود: بنا داریم شهرستان‌های جنوبی استان را به عنوان قطب آبزی‌پروری مطرح کنیم.

مدیرکل شیلات لرستان خاطرنشان کرد: یک مجتمع خاویاری در پلدختر داریم که با ظرفیت ۶۰۰ تن گوشت‌ و ۱۰ تن خاویار در سال فعالیت می‌کند؛ فاز اول این مجتمع افتتاح شده و زیرساخت‌های فاز دوم در حال اجرا است که طی یک یا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این ظرفیتی که در بحث تولید خاویار در لرستان ایجاد شده کافی نیست چون ما به این نکته پی برده‌ایم که لرستان می‌تواند قطب ماهیان خاویاری کشور و حتی آسیا باشد.

بیرانوند بیان کرد: براساس برنامه‌ریزیی که انجام شده، بناداریم مطالعات چندین مجتمع در پلدختر، رومشکان و کوهدشت را به زودی به پایان برسانیم و آنها را وارد فاز اجرا کنیم تا بیش از ۲۰ هزار تن ماهی خاویاری در لرستان تولید کنیم.

کد خبر: ۵۸٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha