۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
ماهی قرمز سفره عید وارداتی نیست
مدیرکل دامپزشکی مازندران:

ماهی قرمز سفره عید وارداتی نیست

ساری - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: ماهی قرمز سفره هفت سین داخلی و تحت نظارت دامپزشکی تولید می شود و وارداتی نیست.

به گزارش بازار، به نقل از دامپزشکی مازندران، سید حسین رضوانی اظهار داشت، ماهی قرمز این جاندار زیبا که آن را ماهی طلائی نیز می نامند، از جمله نخستین ماهیانی هستند که ریشه آن از کشور چین بوده و به همین دلیل برخی از آن به نام ماهی چینی نام می برند.

وی در ادامه تاکید داشت، این گونه از ماهیان در داخل کشور تولید شده و ماهی قرمز وارداتی نداریم به همین دلیل این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که با رعایت بهداشت فردی و تهیه ماهی قرمز از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، مشکلی به وجود نمی آید.

رضوانی با اشاره به نشانه های ماهی قرمز سالم خاطرنشان کرد، ماهی قرمز سالم دارای تحرک مناسب بوده و شنای غیر طبیعی ندارد و پولک های آن باید سالم و عاری از زخم باشد.

وی فاقد بودن برآمدگی در بدن ماهی و یا خوابیده نبودن ماهی به پهلو به همراه شنای ایستاده در حالت دم کشیده را از دیگر علائم سلامت ماهی قرمز عنوان کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از شهروندان خواست تا ماهی قرمز را از مراکز معتبر و بهداشتی که مسقف بوده و قابل شستشو و ضدعفونی و با ظرف مناسب هستند، تهیه کنید و برای انتقال ماهی از مراکز فروش به منازل حداکثر ۲ ساعت از کیسه های پلاستیکی مناسب که دو برابر میزان آب در کیسه، هوا وجود داشته باشد استفاده نمایید.

وی در پایان توصیه کرد، به کودکان خود بیاموزیم پس از دست زدن به ماهی قرمز و آب درون ظرف نگهداری، دستان خود را با آب و صابون شستشو نموده و از دست زدن به چشم ، دهان و صورت پرهیز کنند.

کد خبر: ۵٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha