۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
لزوم تدوین ترازنامه مالی دولت برای شفافیت حسابرسی
معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارائی تاکید کرد

لزوم تدوین ترازنامه مالی دولت برای شفافیت حسابرسی

اکرمی، معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارائی گفت: تهیه صورت‌های مالی دولت در شفافیت حسابرسی، موثر خواهد بود.

به گزارش بازار، سید رحمت الله اکرمی در حاشیه همایش مجازی بزرگداشت روز حسابدار درباره ارزیابی خود از شفافیت حسابرسی‌های واحدهای اقتصادی عمومی افزود: این نقش را خزانه داری کل کشور از طریق نظارت مالی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: ترازنامه دولت اگر تدوین شود، نشانگر آن است که دارایی ها، بدهی‌ها و سرمایه دولت چه میزان است.

اکرمی با بیان اینکه چند سالی است که ترازنامه دولت در حال تهیه است گفت: این ترازنامه، کارنامه هر دولت و حدود سه سال است که این مساله به طور جدی در حال پیگیری است.

خزانه دار کل کشور با بیان اینکه برای نخستین بار است که در کشور ترازنامه تدوین می‌شود گفت: اگر نظارت‌های مالی بر اقدامات مالی دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد، مشکلات، عیوب و محاسن آن مشخص می‌شود و حسابرسی کاری جز این نیست.

اکرمی افزود: اگر نظام حسابداری و حسابرسی به این سمت حرکت کند، شفافیت اقدامات برای ملت مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود سه سال است که ترازنامه دولت را تهیه می‌کنیم گفت: ترازنامه باعث می‌شود که هر دولتی بتواند بگوید چه چیزی را تحویل گرفته و چه چیزی را در پایان دولت، تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار هستیم، افزود: کشورهای پیشرفته که در این زمینه سالیان سال کار کرده اند، هنوز در اوایل کار هستند.

اکرمی اضافه کرد: سومین ترازنامه مالی دولت را به آقای روحانی رئیس جمهور تحویل دادیم و سعی می‌کنیم این ترازنامه دقیق انجام شود تا مردم متوجه شوند که نظام اقتصادی کشور چه اقدامی انجام داده است.

معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی به نقش بسیار اساسی حرفه حسابداری و حسابرسی در ارتباط با اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این زمینه اگر بخش دولتی و بخش خصوصی بتوانند هماهنگ عمل کنند، در پیاده سازی اقتصاد هوشمند و تهیه صورت‌های مالی منظم و استاندارد شده، بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: یکی از کارهایی که سالهاست در پی آن هستیم، این است که روز حسابدار را در تقویم کشور ثبت کنیم و تا کنون اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم در سال آینده با هماهنگی شورای انقلاب فرهنگی این کار به سرانجام برسد.

اکرمی ادامه داد: این اقدام یک نماد برای حرفه حسابرسی و حسابداری است تا نقش ویژه آن‌ها در اقتصاد، به خوبی مشخص شود.

کد خبر: ۵۸٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha