۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
۴۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران مازندران تامین شد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندارن:

۴۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران مازندران تامین شد

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به توزیع ۱۰۰ هزار تن نهاده طیور طی نیمه اول امسال گفت: این میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد نیازها را تامین کرده است.

عطاء اله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به توزیع ۱۰۰ هزار تن نهاده های دام و طیور طی نیمه اول امسال در استان اظهار داشت: این درحالی که نیاز ما ۳۸۰ هزار تن بوده است.

وی با عنوان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز تولیدکنندگان به نهاده ها تامین وبه مرغداران تحویل شده است، افزود: مابقی نیاز را مرغداران و تولیدکنندگان باید از بازار آزاد تهیه کنند.

وی قیمت سویا و ذرت را در بازار آزاد به ازای هر کیلوگرم ۱۶ و چهار هزار تومان اعلام کرد و گفت: این سبب می شود که هزینه تولید مرغ به ازای هر کیلوگرم به ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان افزایش می یابد.

حسن زاده با عنوان اینکه مرغداران نمی توانند هزینه ها را متقبل شوند، گفت: طی سه ماه اول امسال مرغداران سه الی چهار هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده مرغ را به بازار عرضه کردند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران درباره آمار جوجه ریزی اظهار داشت: پیش بینی تولید جوجه ریزی طی آذر ماه ۱۱۰ میلیون قطعه است و در مازندران نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان جوجه ریزی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تقاضای بازار مصرف حدود ۴۰ درصد کمتر شده است، دلیل نوسانات و مشکلات را تامین نهاده ها عنوان کرد و گفت: نهاده ها دیر به دست مرغداران می رسند و یکماه طول می کشد تا به دست مرغدار برسد.

کد خبر: ۵۸٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha