۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
پرداخت ۵۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید تا پایان آبان‌ ماه
وزارت صمت اعلام کرد

پرداخت ۵۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید تا پایان آبان‌ ماه

وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرد از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۵۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش وزارت صمت، تعداد درخواست‌ها در هشت ماهه امسال برای دریافت این تسهیلات ۹ هزار و ۶۳۶ فقره درخواست بود که تعداد پنج هزار و ۸۸۸ فقره به مبلغ ۲۱۳ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و در نهایت ۵۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال تسهیلات به ۲ هزار و ۲۷۴ واحد تولیدی پرداخت شده است.

۶۸۱ واحد تولیدی در هفت ماهه امسال در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) نزدیک به ۳۷ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

برای تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) از ابتدای اسفند ۹۷ تا پایان مهرماه مبلغ ۶۹ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۲۳۲ واحد تولیدی پرداخت شده است.

برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفند ماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌سازی فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (۵۰ درصد منابع صندوق و ۵۰ درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته‌های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدامات لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.

بر همین اساس از ابتدای اجرایی شدن طرح تا پایان شهریورماه امسال (طی ۱۹ ماه) از ۶ هزار و ۶۰۰ درخواست ثبت شده در سامانه بهین‌یاب در سه بخش سرمایه در گردش، بازسازی، نوسازی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کل کشور، تعداد دو هزار و ۸۴۰ طرح/ واحد صنعتی و صنفی تولیدی با رقم حدود ۲۰۳ هزار میلیارد ریال توسط کارگروه‌های استانی تایید و به سرپرستی و شعب بانک‌های عامل در استان‌ها معرفی شدند.

کد خبر: ۵۸٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha