۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
استیضاح خاوازی پاک کردن صورت مساله است
به جای وزیر کشاورزی مدیران سازمان برنامه را استیضاح کنید

استیضاح خاوازی پاک کردن صورت مساله است

الوندی، رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد هکا با بیان اینکه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پاک کردن صورت مساله است، اظهار داشت: به جای خاوازی باید کارشناسان و مدیران بدنه کشاورزی سازمان برنامه و بودجه استیضاح و مواخذه شوند. چون این مدیران باید در سال‌های قبل که درآمد نفتی بالایی داشتیم زیرساخت‌های لازم برای تولید علوفه ‌های دامی را ایجاد می‌کردند تا امروز با مشکل مواجه نشویم.

بازار؛ گروه کشاورزی: علیرضا الوندی، رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد «هکا» در خصوص طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم به «بازار» گفت: عوض کردن یک وزیر در چنین موقعیتی که پایان یک دولت است و بیش از چند ماه به دولت فعلی باقی نمانده قطعا یک تجربه ناموفقی خواهد بود. همانطور که در وزات صمت شاهد بودیم و با استیضاح وزیر در سال آخر موجب شد این وزارتخانه چندین ماه بدون وزیر بماند.

الوندی افزود: به عبارت دیگر انجام استیضاح آن هم در ماه‌های آخر یک دولت مخصوصا دولتی که پایان دوره دوم اش است به تبع جز اینکه چند ماه به بی سرپرستی وزارتخانه منجر شود تاثیر دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: به نظر بنده بهتر است به جای استیضاح وزیر در چند ماه باقی مانده به خود وزیر کمک کنند تا بتوان تغییرات مورد نیازی در بخش را انجام دهد.

دولت‌ها گوش شنوایی برای شنیدن دلسوزان مملکت ندارند و وقتی با مشکلی روبه رو می شوند می خواهند با عوض کردن یک وزیر نامدیریتی هایی که در این سالها داشته اند را تحت شعاع  قرار بدهند

 گرانی فعلی دام، طیور و لبنیات ریشه در چندین دهه نامدیریتی دارد
این فعال بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: الان موضوعاتی که باعث نگرانی جامع شده است بیشتر قیمت دام، طیور، شیر و لبنیات است و این موارد چیزی نیست که آقای خاوازی می توانست در چند ماه آنها را حل کند.

وی ادامه داد: موضوعات نامبرده در واقع ریشه در مشکلاتی دارد که دهه ها نامدیریتی باعث آن ها شده است. به عنوان مثال وقتی ما در دوران دولت های گذشته از چرخش آب شیرین و خودکفایی در علوفه دامی صحبت می کردیم به چنین روزی اشاره می کردیم.

الوندی افزود: جای تاسف دارد که دولت‌ها گوش شنوایی برای شنیدن دلسوزان مملکت خصوصا اگر خبره باشند و خدمات مشاوره ای رایگان ارائه بدهند، ندارند و وقتی با مشکلی روبه رو می شوند می خواهند با عوض کردن یک وزیر نامدیریتی هایی که در این سالها داشته اند را تحت شعاع  قرار بدهند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا این نامدیریتی ها و سوء مدیریت هایی که طی دولت های گذشته در کشور وجود داشته باعث شده  که برای زیر ساخت تولید علوفه دامی در کشور بودجه ای تخصیص پیدا نکند. در حقیقت نگاه واردات محور دولت های گذشته نتیجه چنین اقداماتی است که ما از قبل پیش بینی کرده بودیم.

به جای خاوازی باید کارشناسان و مدیران بدنه کشاورزی سازمان برنامه و بودجه استیضاح و مواخذه شوند و پاسخ دهند که چرا در زمانی که درآمد نفتی بالایی  داشتیم زیرساخت‌های لازم برای تولید علوفه  های دامی را ایجاد نکرده اند

به جای استیضاح وزیر جهاد باید کارشناسان کشاورزی سازمان برنامه بودجه را مواخذه کنند
رئیس سازمان مردم نهاد هکا، اظهار داشت: به عقیده بنده به جای خاوازی باید کارشناسان و مدیران بدنه کشاورزی سازمان برنامه و بودجه استیضاح و مواخذه شوند،  چرا که این ها باید برای کشور برنامه ریزی می کردند و زیرساخت‌های لازم برای تولید علوفه  های دامی از سالهای قبل که دست پُری از فروش نفت داشتند را ایجاد می کردند.

وی تصریح کرد: الان همه تقصیرها گردن خاوازی افتاده است و بحث استیضاح را مطرح می کنند در حالی که این اقدام در حقیقت پاک کردن صورت مساله است.

الوندی گفت: از سوی دیگر الان مشکل این است که مسئولان وزارت صمت به جای اینکه توپ را در زمین خودشان مدیریت کنند بحث شان این است که با مرغدارانی که جوجه ریزی نمی کنند برخورد شود! سوال ما این است وقتی قیمت نهاده های دامی چندین برابر شده است هزینه مورد نیاز تولید را مرغدار از کجا باید بیاورد که جوجه ریزی کند!؟

وی ادامه داد: در شرایط فعلی یک مرغدار ساده ۲۰-۳۰ هزار تایی، نیاز به یک میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد تا بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند و اگر نهاده ها در اختیارش قرار نگیرد چگونه باید سرمایه به سیستم خود تزریق کند؟

الوندی گفت: الان  بانکها سیستم قفل شده خودشان را دارند و حتی با این عملکردی که طی سالهای گذشته داشته اند حتی اگر الان مجانی هم بیایند به مرغداران وام بدهند کسی برای تولید وام نمی گیرد. چون قطعا انقدر تولیدکننده را در سالهای گذشته نقره داغ کرده اند و سود، بهره و جرایم ربا گونه ای از آنها گرفته اند که تولیدکننده به این سمت نخواهد رفت.

وی ادامه داد: به همین دلیل بنده تاکید دارم که این مشکل با تعویض وزیر رفع نمی شود و ما نیز با تعویض ایشان مخالف هستیم و در حقیقت دوای درد بی درمان گرانی های فعلی تعویض وزیر نیست.

الوندی در پایان تاکید کرد: موضوع این است که تا وقتی که مدیریت های کلان دولت در سازمان برنامه بودجه کارهای زیرساختی برای کشور انجام ندهد، تنها سیاست دولتها تعویض ظاهر گونه وزرا و پاک کردن صورت مساله خواهد بود که قطعا سیاست اشتباهی است.  

کد خبر: ۵۸٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha