۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
صادرات کالا از استان مرکزی به ۹۰۰ میلیون دلار خواهد رسید
تا پایان سال جاری؛

صادرات کالا از استان مرکزی به ۹۰۰ میلیون دلار خواهد رسید

اراک- استاندار مرکزی گفت: صادرات کالا از استان تا پایان سال جاری به ۹۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از ظهر پنج شنبه نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در خصوص هدفگذاری طرح های جدید سال ۱۴۰۰ در حوزه اقتصاد مقاومتی، مشکلات قطب صنعتی اراک، طرح های تعهدات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان و با حضور سید علی آقازاده، استاندار، رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معصومه گودرزی، مدیرعامل شهرک صنعتی قطب اراک و سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در استانداری مرکزی برگزار شد.

افزایش صادرات کالا از استان مرکزی
سید علی آقازاده در این نشست با اشاره به اینکه صادرات از مقصد استان مرکزی به ۹۰ کشور طی ۹ ماهه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است اظهار داشت: مرکزی با داشتن بیش از ۶۲۰ میلیون دلار صادرات کالا نشان داده که حتی در تحریم ها و مشکلات ناشی از کرونا هم فعال است و در نظر داریم تا پایان سال این عدد به ۹۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

استاندار مرکزی افزود: کارآفرینان استان مرکزی با ارائه طرح های اقتصاد مقاومتی گام خوبی برداشتند و حضور فعالی داشته اند که باید از آنها به طور جدی حمایت شود.

وی در ادامه در خصوص معضلات و مشکلات موجود در شهرک های صنعتی استان عنوان داشت: قطب صنعتی اراک با سابقه و فعالیت چهار دهه، یکی از مناطق موفق بخش خصوصی این استان است و مهمترین مشکل در این بخش، انتقال اسناد با قیمت زمان واگذاری زمین است و گره‌گشایی از چالش‌های این شهرک صنعتی باید به صورت جدی در دستور کار  قرار گیرد.

۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی با ۴۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی در استان وجود دارد، گفت: هر دستگاهی که طرح اقتصاد مقاومتی را معرفی می کند تامین اجرایی را بر عهده خواهد داشت و در حال حاضر سرمایه‌گذاری ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی این استان ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها از ۶۵ درصد در ماه‌های ابتدایی سال به ۸۸ درصد رسیده و عملیات اجرایی هفت طرح به صورت کامل انجام شده است.

رقیه یادگاری عنوان داشت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه اگر در روند اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی امسال مشکلاتی پیش رو دارند اعلام کنند تا موارد در اسرع وقت پیگیری شود و بتوان همه طرح‌ها را تا پایان سال به صورت ۱۰۰ درصدی عملیاتی کرد.

ایجاد ۵ هزار شغل از طریق شهرک صنعتی اراک
معصومه گودرزی مدیرعامل شهرک صنعتی قطب اراک نیز در این نشست بیان داشت: هم اکنون ۱۴۴ واحد در شهرک های صنعتی اراک استقرار دارند که ۱۲۲ واحد در حال بهره برداری و ۱۲ واحد نیز راکد است و تاکنون پنج هزار شغل از طریق شهرک صنعتی اراک ایجاد شده است.
 

کد خبر: ۵۸٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha