۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
انباشت ۷۵۰ هزار میلیاردی پروژه‌های عمرانی در کشور
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

انباشت ۷۵۰ هزار میلیاردی پروژه‌های عمرانی در کشور

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حدود ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که تکمیل آن ها نیازمند تأمین اعتباری حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است، بنابراین با وضعیت کنونی تخصیص بودجه، نمی توان به بهبود شرایط پروژه های عمرانی در کشور امید داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به رویکرد دولت در تأمین اعتبارات پروژه های عمرانی در سال آتی، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ردیف اعتباری ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی را برای حوزه عمرانی کشور در نظر گرفته که این میزان در قیاس با بودجه سال ۹۹ حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند ایجاد ردیف های اعتباری در لوایح بودجه و عملکرد دولت در تخصیص اعتبارات عمرانی نشان می دهد که این اعتبارات نمی تواند گره گشای مشکلات و موانع پروژه های نیمه تمام عمرانی باشد.

دولت در سال آتی نیز برای تأمین اعتبارات پروژه های عمرانی از روش هایی مانند انتشار اوراق استفاده می کند
وی گفت: ردیف های اعتباری حوزه عمران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ این موضوع را نشان می دهد که دولت در سال آتی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه ها از سازوکارهای دیگر برای تأمین اعتبارات از جمله انتشار اوراق استفاده می کند. به نظر می رسد که با این روند تغییری در اجرای پروژه های عمرانی صورت نگیرد.

انباشت ۷۵۰ هزار میلیاردی پروژه های عمرانی در کشور
حسینی ادامه داد: بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی  در کشور وجود دارد که تکمیل آن ها نیازمند تأمین اعتباری حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است، بنابراین با وضعیت کنونی تخصیص بودجه، نمی توان به بهبود شرایط پروژه های عمرانی در کشور امید داشت.

تأثیر مثبت لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در کاهش مشکلات پروژه های عمرانی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در مجلس، گفت: تصویب و اجرای این قانون می تواند بخشی از مشکلات پروژه های عمرانی را کاهش دهد، با استفاده از این قانون می توان بخشی از پروژه های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کرد که این مسئله راه گشا خواهد بود.

کد خبر: ۵۸٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha