۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
از ۶ تا یک‌ سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا خبر داد

از ۶ تا یک‌ سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو

سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تأکید کرد: رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش و در ساعات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اقدام به تردد کنند، اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش بازار، سرهنگ سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا گفت: طبق قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه را تغییر دهد و یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی استفاده کند، به حبس از ۶ ماه تا یک‌سال محکوم می‌شود.

وی افزود: اگر پوشاندن یا دستکاری در ارقام پلاک در حد مخدوش شدن تلقی شود با کد ۲۰۴۷ برابر با ریز جرایم راهنمایی و رانندگی، مبلغ ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعمال قانون می‌شوند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تأکید کرد: رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش و در ساعات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اقدام به تردد کنند، علاوه بر جریمه مخدوش کردن پلاک، جریمه محدودیت‌های کرونایی هم می‌شوند.

سرهنگ سلیمی بیان اینکه طبق قانون هوای پاک، سن فرسودگی برای موتورسیکلت‌ها ۱۰ سال در نظر گرفته شده است، گفت: پلیس این موضوع را درنظر دارد، به همین منظور موتورسیکلت‌هایی از این طرح می‌توانند استفاده کنند که سلامت فنی وسیله نقلیه‌شان توسط پلیس تأیید شده باشد.

وی افزود: در این طرح مفاد دیوان عالی کشور مبنی بر تأیید سلامت فنی وسیله نقلیه و موضوعات زیست محیطی مد نظر پلیس بوده است.

سرهنگ سلیمی گفت: مسائل زیست محیطی به سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که در نوسازی ناوگان و ارائه تسهیلات وظیفه داشتند، بازمی‌گردد. به اعتقاد بنده دستگاه‌های ذی‌ریط در این زمینه کم کاری کرده‌اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تأکید کرد: تمام وسایل نقلیه روزی از سازمان محیط زیست تأییدیه دریافت کرده‌ و شماره گذاری شده‌اند، به همین دلیل هیچ سازمانی نمی‌تواند حق مالکیت آنها را نادیده بگیرد.

کد خبر: ۵۸٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha