۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
آماده باش کامل راهداری مرکزی/ ۳۷ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی تجهیز شد
در گفتگو با بازار مطرح شد

آماده باش کامل راهداری مرکزی/ ۳۷ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی تجهیز شد

اراک- اختری، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به آماده باش کامل راهداری مرکزی برای بارش های پیش رو گفت: ۳۷ راهدارخانه سیار و ثابت در محورهای مواصلاتی تجهیز شده است.

علیرضا اختری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی و بارش‌های پیش رو و کاهش محسوس دما، از آمادگی کامل اکیپ‌های مستقر در راهدارخانه ها و گشت‌های سیار راهداری و ترابری در سراسر محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

اختری ضمن اعلام آماده باش کامل نیروهای راهداری از تجهیز ۳۷  راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: راهدارخانه ها از لحاظ خدمات اسکان برای مسافرین در راه مانده از آمادگی لازم برخوردار می باشد.

وی تصریح کرد: با استقرار ماشین آلات راهداری اورهال شده و دستگاههای مکانیزه برفروبی و تهیه و ذخیره سازی نمک و شن مورد نیاز در راهدارخانه ها امید آن می‌رود مشکلی در خصوص برقراری ترددی ایمن در محورها نداشته باشیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر تمهیدات به عمل آمده، به کاربران راهها توصیه می شود ضمن صرف نظر از سفرهای غیر ضروری، در صورت اقدام به سفر حتما از سلامت فنی اتومبیل خود مطمئن گشته و تجهیزات ایمنی و گرمایشی مورد نیاز را به همراه خود داشته باشند و در نهایت حتما هنگام بارش برف و یخبندان از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی در ادامه از مردم خواست تا قبل از اقدام به سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت راهها، از طریق شماره گیری تلفن گویا و شبانه‌روزی ۱۴۱ اقدام نمایند و حتی الامکان در ایام برفی از سفرهای شبانه پرهیز کنند.

اختری با اشاره به آماده باش ۳۱۹ نفر راننده و راهدار با استفاده از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در قالب ۵۴ اکیپ راهداری افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی علاوه بر استفاده از تجهیزات و پتانسیل پرسنل سازمانی، از ظرفیت بخش خصوصی بویژه در نگهداری از راه های روستایی و فرعی نیز استفاده می‌کند تا آنگونه که شایسته هم استانی های عزیز است در مقوله خدمت رسانی به رسالتمان عمل کرده باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عامل انسانی بیشترین علل تصادفات جاده ای بشمار می رود لذا انتظار می‌رود در هنگام رانندگی علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی قانونی را مد نظر داشته و از تغییر مسیر ناگهانی اکیدا خودداری شود.

کد خبر: ۵۸٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha