۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹
کرونا ترمز قطارها را کشید؛ رام‌های محلی نیمه تعطیل
بازار گزارش می‌دهد؛

کرونا ترمز قطارها را کشید؛ رام‌های محلی نیمه تعطیل

سوادکوه- کرونا بر صنعت حمل و نقل در مازندران ضربه زد و سوت برخی قطارهای محلی در خطوط ریلی شمال شنیده نمی شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: کرونا تاحدود زیادی صنعت حمل ونقل ریلی و هوایی را در مازندران زمینگیر کرد و ظرفیت ناوگان مسافری این بخش را کاهش چشمگیری داده است.

کاهش شمار مسافران هوایی و قطارها در مازندران درپی شیوع کرونا بسیاری از شرکت های هواپیمایی و مسافربری را در مازندران نیمه تعطیل و تعطیل کرده است.کاهش رام قطارها و تعطیلی برخی برنامه های قطارهای محلی در سایه کرونا از جمله پیامدهایی بوده که کرونا بر صنعت حمل و نقل ریلی و هوایی در مازندران برجای گذاشته است.

یک شهروند گرگانی که برای تهیه بلیت به ایستگاه راه آهن ساری آمده بود، به خبرنگار بازار می گوید: قبل از شروع کرونا هر شب قطار ریل باس گرگان – تهران چند رام تردد داشت که کرونا سبب ایجاد تغییراتی در برنامه و روزهای تردد این قطارها شده است.

ندری با اظهار اینکه سوت برخی قطارهای محلی در شمال شنیده نمی شود، گفت: سفر با قطار علاوه بر امنیت دارای جاذبه های خاصی است و عبور از مسیر جنگلی شمال برای مسافران و گردشگران جذابیت های خاص خود را دارد.

وی با عنوان اینکه بیشتر اوقات با قطار به تهران سفر می کنم، یادآور شد: درپی شیوع کرونا از ظرفیت قطارها و رام کاسته شده است و شمار مسافران کاهش یافته است.

تبعات کرونا بر صنعت ریلی شمال
همچنین خدایار طالبی مدیرکل راه آهن شمال نیز با اشاره به اثرات و تبعات کرونا بر حمل و نقل ریلی اظهار داشت: طبق پروتکل های بهداشتی نسبت به اجرای برنامه های حرکت قطارها اقدام می کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه ظرفیت مسافری قطارها نصف شده است، یادآور شد: این کاهش ظرفیت ها در راستای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در قطارها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در مبادی ورودی و خروجی در ایستگاه های مبدا و مقصد نسبت به ضدعفونی قطارها اقدام می شود و در حوزه پشتیبانی نیز برابر دستورالعمیل ها عمل می شود و برخی از نیروها را دورکار کرده ایم.

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به فعالیت قطارهای باری نیز گفت: برای جابجایی کالا ها و ارائه خدمات عمومی، نیروها با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به فعالیت می کنند.

طالبی با اظهار اینکه شمار مسافران طبیعتا درپی شیوع کرونا کاهش یافته است، افزود: به دلیل آنکه از تمامی ظرفیت ها استفاده نمی کنیم و در پی تعطیلی دانشگاه ها و مراکز تحصیلی، شمار مسافران کاهش یافته است.

وی با اظهار اینکه ۷۰ درصد ظرفیت ها خالی است، ادامه داد: به رغم آنکه متقاضی و مسافر وجود دارد اما درپی آن نیستیم تا قطار اضافه کنیم و ظرفیت ها را گسترش دهیم.

مدیرکل راه آهن شمال درباره کاهش قطارها نیز گفت: قطارهای مسافری در مسیرهای تهران – گرگان کاسته شده است و قبلا هر شب برنامه سیر قطار در این مسیر انجام می شود و اکنون به یک شب درمیان رسیده است.

قطارهای مسافری در مسیرهای تهران – گرگان کاسته شده است و قبلا هر شب برنامه سیر قطار در این مسیر انجام می شود و اکنون به یک شب درمیان رسیده است

طالبی کاهش سالن های قطار را برای رعایت فاصله اجتماعی از دیگر مواردی دانست که در کاهش ظرفیت ها تاثیرگذار بوده است.

ویروس کرونا جدای از صنعت ریلی بر حمل و نقل هوایی نیز تاثیر گذاشته و حال و روز شرکت های هواپیمایی و فعالان این بخش را نامساعد کرده است.

سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه های مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت شرکت های هوایی در استان اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع کرونا نسبت به استریل و ضدعفونی کردن اماکن و ترمینال ها اقدام شده است.

صنعت هوایی هم زمینگر شد
وی کاهش درآمدهای فرودگاه را براثر کاهش پروازها از جمله تبعات بیان کرد و گفت: نصب استیکرهای فاصله گذاری اجتماعی با طرح جدید بر روی صندلی های ترمینال ها  وکانترهای پرواز در فرودگاه ساری از جمله کارها برای پیشگیری از شیوع بیماری در فرودگاه ها بوده است.

وطنخواه انجام تب سنجی توسط ناظرات سلامت را به صورت مستمر در پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه های استان از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: شیوع کرونا در مجموع شمار مسافران را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه های استان، ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته با شیوع و اوج گیری کرونا، شمار پروازها کاسته شد اما نگذاشتیم پروازها به صفر برسد و سعی کردیم دسترسی مناسب مردم به سفرهای هوایی را ایجاد کنیم.

وطنخواه با عنوان اینکه در مقطعی میزان تقاضاها تا پنج درصد رسیده بود، افزود: در حال حاضر شاهد برگشت پروازها در فرودگاه های استان هستیم.

مدیرکل فرودگاه های مازندران به برقراری پرواز در ۹ مسیر پروازی از طریق فرودگاه ساری اظهار داشت: در حال حاضر در ۹ مسیر داخلی از جمله مشهد، تهران، شیراز، اهواز، عسلویه، کیش، تبریز پرواز انجام می شود.

حال و روز صنعت حمل و نقل جاده ای مازندران نیز درپی شیوع کرونا خوش نیست و فعالان این بخش از ضرر وارده براثر گسترش کرونا اظهار نارضایتی می کنند.

اعمال محدودیت ها و ترددها، تعطیلی مراکز دانشگاهی و تحصیلی و لزوم فاصله گذاری اجتماعی شمار مسافران جاده ای را در مازندران طی ۹ ماه جاری کاهش چشمگیری داده است.

کد خبر: ۵۸٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha