۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
واردات خودرو بر روی قیمت خودروهای داخلی تاثیری ندارد
کارشناس صنعت خودرو:

واردات خودرو بر روی قیمت خودروهای داخلی تاثیری ندارد

زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی، ناشی از تورم بازار است و آزادسازی واردات خودرو، تاثیری بر روی قیمت آن‌ها نخواهد گذاشت.

به گزارش بازار، فربد زاوه افزود: اولا مشخص نیست که دولت واردات را آزاد کرده است یا نه، چون در ردیف‌های مرتبط با واردات، یک تناقض بسیار بزرگ وجود دارد و آن تناقض این است که میزان درآمد حاصل از تعرفه، ده برابر میزان وارداتی است که در ردیف‌های دیگر تخمین زده شده و مشخص نیست این تناقض ناشی از اشتباه در تحریر است یا قصد و غرضی در کار بوده است.

وی ادامه داد:، اما در کنار این موضوع، حتی اگر فرض کنیم که واردات خودرو آزاد خواهد شد قطعاً تاثیر بسیاری در خودروهای وارداتی و خودروهای مونتاژی چینی در بازار خواهد گذاشت و قیمت آن‌ها را به شدت پایین خواهد آورد.

زاوه گفت: در حال حاضر در حوزه خودروهای وارداتی و خودروهای چینی نرخ تمام شده عرضه چیزی حدود پنجاه شصت هزار تومان و گاهی تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر دلار است که با آزادسازی قطعاً این عدد شکسته خواهد شد و قیمت خودروها پایین خواهد آمد.

این کارشناس خودرو تاکید کرد:، اما اینکه تصور کنیم پایین آمدن قیمت خودروهای چینی بر روی قیمت خودروهای داخلی تاثیر می‌گذارد و برای مثال قیمت پراید را به ۶۰ میلیون تومان می‌رساند یک تفکر اشتباه است چرا که افزایش قیمت خودروهای داخلی ناشی از تورم بازار است نه ممنوعیت واردات و آزادسازی واردات خودرو در نهایت تاثیر ناچیزی بر روی قیمت خودروهای داخلی خواهد داشت.

کد خبر: ۵۸٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha