۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
افزایش ۶ هزار نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در اردبیل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبر داد؛

افزایش ۶ هزار نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در اردبیل

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با افزایش شش هزار نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، تعداد سهمیه استان به ۲۴ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس اداره کار اردبیل، با بیان اینکه با پیگیری های به عمل آمده تعداد شش هزار نفر به سهیمه بیمه کارگران ساختمانی اردبیل افزوده شده است، گفت: با افزایش این تعدا، سهمیه بیمه ای استان اردبیل به ۲۴ هزار نفر رسید.

وی سهیمه بیمه کارگران ساختمانی استان اردبیل در سال ۹۷ را ۱۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در سال جاری این تعداد به ۲۴ هزار کارگر افزایش یافته و با ثبت نام و احراز هویت شرایط آنها در سامانه از این ظرفیت بهرمند می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار کرد: کارگران ساختمانی برای بهرمندی از امتیازات بیمه، باید کارگر ساختمانی فعال بوده و کارت مهارت از سازمان فنی حرفه‌ای را نیز داشته باشند و برای پرداخت حق بیمه، نام نویسی کنند.

وی افزود: پذیرش کارگران ساختمانی بعد از بازرسی‌ و اطمینان از اینکه فرد کارگر ساختمانی است، انجام می شود و اگر در هر مرحله مشخص شود که فرد مذکور کارگر ساختمانی نیست مشمول جریمه و پرداخت هزینه خواهد شد.

رحیمی یادآور شد: مبلغ حق بیمه کارگران ساختمانی به‌صورت ماهیانه برای کارگر درجه یک مبلغ ۱۵۹ هزارتومان، کارگر درجه دو مبلغ ۱۴۸ هزارتومان و کارگر درجه سه مبلغ ۱۳۸ هزار تومان است که ۲۳ درصد مابقی آن از محل صدور پروانه های ساختمانی پرداخت می شود.

وی افزود: عناوین شغلی کارگران ساختمانی مشمول تامین اجتماعی شامل آرماتور بند، اسکلت ساز لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، نقشه بردار، درب پنجره سازپروفیل، بتن ساز و بتن ریز، بنای سفت کار، عایق کاررطوبتی و آسفالت کار ابینه، گچ کار، سنگ کار، قالب بند و کفراژبند، لوله کش گاز خانگی و تجاری، نگهداری بتن، کاشی کار، برق کار ساختمان و نقاش ساختمان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تشکلات کارگری ظرفیت قانونی ویژه برای پیگیری مطالبات این قشر زحمتکش است، گفت: با ساماندهی و تشکیل کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان اردبیل و با عضویت ۲۵ هزار کارگر ساختمانی این تشکل به عنوان یکی از بزرگترین سندیکاهای استان اردبیل محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی تکیه‌گاهی محکم برای این قشر زحمت‌کش به حساب می‌آید.

کد خبر: ۵٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha