۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
قم باید پایلوت حلال کشور شود
فقیه ناظر بر امور حلال کشور:

قم باید پایلوت حلال کشور شود

قم- آیت الله مبلغی، فقیه ناظر بر امور حلال کشور با تأکید بر اینکه تنها مرجع رسمی صدور نشان حلال در کشور سازمان ملی استاندارد است، گفت: شهر قم باید در این زمینه به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

به گزارش خبرنگار بازار، در نشست ویژه‌ای که صبح شنبه با حضور آیت الله احمد مبلغی فقیه ناظر بر حلال کشور، مجید آوری فرد مدیرکل استاندارد و اعضای شورای فقهی حلال کشور در کشتارگاه طیب گوشت برگزار شد، بر لزوم قرار دادن قم به عنوان پایلوت حلال کشور تأکید شد.

آیت الله مبلغی در این نشست بیان داشت: راهبردهای حلال باید به صورت متمرکز در استان قم اجرایی شود تا شهر قم به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه تنها مرجع رسمی صدور نشان حلال در کشور سازمان ملی استاندارد است، افزود: ارائه نشان حلال از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی در کشور فاقد وجاهت قانونی است.

مبلغی فقیه ناظر بر حلال کشور همچنین اضافه کرد: استفاده از ظرفیت موجود در حوزه صادرات مبتنی بر حلال بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است این نشست و بازدید از بخش‌های مختلف کشتارگاه شرکت «طیب گوشت» با حضور فقیه ناظر بر امور حلال کشور، مدیرکل استاندارد، اعضای شورای فقهی حلال کشور و نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور بررسی فرایندها و دستورالعمل‌های صدور نشان حلال برای این واحد کشتارگاهی در استان قم انجام شد.

سید ضیاءالدین ضیایی، مدیرعامل شرکت توسعه و عمران قم نیز در این جلسه بیان داشت که هلدینگشان در زمینه‌های مختلف فعالیت دارد و خرید و بهره‌برداری از کشتارگاه قم و پایلوت کردن مجموعه مذکور برای برند حلال، در راستای عملیاتی نمودن توافق انجام شده فیمابین شرکت توسعه با استانداری و استاندارد و تفاهم نامه منعقده با موضوع حلال بین استانداری قم و شهر لین شیای چین بوده است.

شاهزاده مدیرعامل کشتارگاه نیز ضمن معرفی بخش‌ها و پتانسیل‌های مجموعه کشتارگاه به موقعیت ویژه قرارگیری کشتارگاه در مجاورت دامشهر و بخش جعفریه و فراهم بودن امکان تأمین دام مناسب و تولید گوشت مطلوب و بهداشتی برای استان قم و استان‌های همجوار اشاره کردند.

در پایان از بخش‌های مختلف کشتارگاه شرکت طیب گوشت و انجام مراحل ذبح شرعی و حلال، برای دام‌های سبک و سنگین. بخش‌های بسته بندی. پیش سرد کن‌ها. تونل‌های انجماد، سردخانه‌های نگهداری و سالن بارگیری گوشت بازدید به عمل آمد.

گفتنی است کشتارگاه موجود از طرح‌های سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است که توسط شرکت توسعه و عمران قم تکمیل و راه اندازی شده است.

کد خبر: ۵۸٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha