۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
طلب شرکت رجا از دولت چقدر است؟
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا پاسخ داد

طلب شرکت رجا از دولت چقدر است؟

رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از طلب هزار میلیارد تومانی این شرکت از دولت خبر داد.

به گزارش بازار، محمد رجبی با اعلام طلب هزار میلیارد تومانی این شرکت از دولت گفت: بر اساس مستندات و اسناد مالی موجود، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت ریلی و نماینده دولت، مسئول پیگیری و پرداخت مطالبات شرکت رجا از دولت است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: در حالی که دولت و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد حاکمیتی دولت در صنعت ریلی کشور باید پیگیر مطالبات رجا از دولت برای ارایه خدمات تکلیفی باشد و طلب بیش از هزار میلیاردی این شرکت را پرداخت کند، صحبت از بدهی ۴۰۲ میلیاردی رجا به راه آهن در رسانه‌ها می‌شود.

وی با اعلام اینکه مطالبه راه آهن از رجا صحیح است، اما حدود ۳ برابر این مبلغ در قالب مطالبه رجا از راه آهن به عنوان بخش دولتی در صنعت ریلی وجود دارد که کسی پاسخگوی آن نیست.

وی افزود: فقط در بخش پرداخت کمک زیان قطارهای محلی و حومه‌ای به عنوان یکی از وظایف تکلیفی رجا از سوی دولت، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان طلب از راه آهن به نمایندگی از دولت داریم.

رجبی اضافه کرد: کمک زیان سیر قطارهای حومه‌ای و تکلیفی، یارانه قطارهای خودکشش ترن‌ست (یارانه سهم کشنده)، استفاده کارکنان راه‌آهن و خانواده آن‌ها از قطارهای رجا، ارایه تخفیف به خانواده معزز شهدا و جانبازان، هزینه سنگین خسارات به ناوگان ناشی از سوانح در اثر مسایل و مشکلات زیربنایی و زیرساخت خطوط ریلی، علایم و ارتباطات، موارد سیر و حرکتی و ... همگی مطالباتی است که دولت و نماینده آن یعنی راه آهن باید بپردازد که از سال ۸۸ و بعد از واگذاری در حساب فیمابین باقی مانده و پرداخت نشده است.

وی با اشاره به برخی ادعاها در خصوص مالکیت ترن ست‌ها گفت: این موضوع نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد که سازمان خصوصی سازی به نیابت از دولت نسبت به قیمت گذاری و واگذاری همه دارایی‌های تحت بهره برداری رجا در زمان انعقاد قرارداد و در قالب رد دیون با تصویب هیئت دولت اقدام کرده است.

مدیرعامل رجا افزود: شرکت رجا متقاضی شفاف شدن حساب‌های فیمابین و پرداخت فوری مطالبات سنگین این شرکت از دولت و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده دولت در شرایط سخت اقتصادی و دوران کرونایی است، چون حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز نداریم.

کد خبر: ۵۸٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha