۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی کرونا به صنایع دستی کرمانشاه
معاون صنایع دستی کرمانشاه خبر داد؛

خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی کرونا به صنایع دستی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به بخش صنایع دستی استان خسارت وارد شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، حسین ویسی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به بخش صنایع دستی استان خسارت وارد شده که این خسارت‌ها شامل ۱۱۵ کارگاه گروهی، دو هزار و ۳۳۶ کارگاه انفرادی و دو هزار و ۵۳۳ شغل در بخش مشاغل خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه انباشت تولیدات صنایع دستی هم نوعی خسارت به شمار می‌رود، افزود: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون با انباشت ۳۵ میلیارد تومان تولیدات صنایع دستی مواجه بوده ایم.

ویسی، تجارت الکترونیک و عرضه محصولات از طریق فضای مجازی، برنامه ریزی برای راه اندازی موسسه مستقل فروش صنایع دستی و تلاش برای ایجاد اطلس صنایع دستی به منظور شناسایی صنعتگران را از اقدامات انجام شده برای رونق صنایع دستی استان کرمانشاه عنوان کرد.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، همچنین به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران خسارت‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: برای مشاغل خانگی در این بخش شش میلیون تومان و کارگاه‌های گروهی ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تا کنون حدود ۶۰۰ صنعتگر متقاضی دریافت این تسهیلات بوده اند.

کد خبر: ۵۸٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha