۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
برای ایجاد صنایع تبدیلی درخدابنده کار خاصی انجام نشده است/ رتبه اول کشور در تولید زیتون
رئیس اتحادیه صادر گنندگان زنجان:

برای ایجاد صنایع تبدیلی درخدابنده کار خاصی انجام نشده است/ رتبه اول کشور در تولید زیتون

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادر گنندگان زنجان با بیان اینکه خدابنده در تولید سیب‌زمینی قطب تولید این محصول در استان است، گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه کار خاصی انجام نشده است.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار، به وضعیت حوزه صادرات دربخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: زنجان یکی از استان‌های غنی در حوزه کشاورزی بوده و جایگاه ارزشمندی در سطح کشور دارد.

وی اظهار کرد: زنجان از نظر سطح تولید محصول زیتون رتبه اول کشوری، در تولید محصول انگور و سیب درختی رتبه هفتم و به لحاظ کشت حبوبات نیز در سطح کشور عنوان دهم به زنجان تعلق گرفته است.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان، گفت: این جایگاه حاکی از آن است که اگر بتوانیم زیرساخت مربوط به صنایع تبدیلی را در استان به خوبی فراهم و از زیرساخت‌هایی که تا به امروز ایجاد شده است، حمایت کنیم، بی‌شک حرف‌های زیادی در حوزه کشاورزی برای گفتن خواهیم داشت.

رنگ رونا تاکید کرد: به جد مخالف صادرات کالا به صورت خام هستیم؛ چرا که معتقدیم کالا باید ارزش‌افزوده ایجاد کرده و با این ارزش‌افزوده بالا اقدام به صادرات آن کنیم،  این ارزش‌افزوده بالاتر از طریق صنایع تبدیلی محقق خواهد شد، هر چند کارهایی تا به امروز در این زمینه صورت گرفته است ودراین میان خدابنده در تولید سیب‌زمینی به عنوان یک قطب تولید این محصول در استان مطرح است که برای ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه کار خاصی انجام نشده است.

وی گفت: تنها چاره کار برای اینکه هم در بازار داخلی محصولات کشاورزی و هم در حوزه صادرات به مشکل برخورد نکنیم و تولیدکننده در این زمینه متضرر نشود، ایجاد واحدهای تبدیلی به جهت افزایش ظرفیت خالی که امروز در حوزه کشاورزی شاهد آن هستیم است ، که این خود باعث ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر برای محصولی که قرار است صادر شود، فراهم می‌کند.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان، با بیان اینکه در اتاق بازرگانی زنجان تصمیم گرفتیم کنسرسیوم کشاورزی در استان شکل بگیرد، تصریح کرد: هدف آن کمک به کشاورز است تا از طریق ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و  ایجاد واحدهای سردخانه به کشاورز کمک شود تا بتواند محصول خود را به قیمت بفروشد و  برای تولیدات خود ارزش‌افزوده ایجاد کند.

رنگ‌رونا با ابراز تاسف از اینکه در کل کشور الگوی سطح زیر کشت نداریم، خاطرنشان کرد: کشاورزی که امسال اقدام به کاشت گوجه‌فرنگی کرده است، زمانی که با وضعیت بد بازار مواجه می‌شود، سال بعد اقدام به کشت این محصول نمی‌کند و چون سال بعد کسی اقدام به کاشت گوجه‌فرنگی نمی‌کند، شاهد افزایش قیمت این محصول خواهیم بود، به همین خاطر ما باید حلقه واسط بین خریدار و فروشنده را فراهم کنیم، چون حلقه واسط به نیاز بازار دسترسی دارد و همین مسئله باعث خواهد شد تا محصول کشاورزی بر اساس نیاز بازار تولید شود.

کد خبر: ۵۸٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha