۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
تهران و مازندران بیشترین ضریب خسارت بیمه‌ای را دارند
مشاور معاون نظارت بر بیمه مرکزی:

تهران و مازندران بیشترین ضریب خسارت بیمه‌ای را دارند

آستین، مشاور معاون نظارت بر بیمه مرکزی گفت: استان تهران به دلیل گستردگی در حجم صدور بیمه نامه‌ها و استان مازندران هم به دلیل حجم ترددها جزو استان‌های با ضریب خسارت بالای بیمه‌ای به شمار می‌روند.

به گزارش بازار، عبدالله آستین مشاور معاون نظارت بر بیمه مرکزی، به مناسبت روز بیمه گفت: بیمه در ظاهر یک واژه کلی است اما دو بخش مهم خدمات اجتماعی و تجاری و بازرگانی را در برمی گیرد.

وی در توضیح خدمات بیمه‌های بازرگانی و تجاری گفت: بیمه‌های بازرگانی موظف به ارائه پوشش‌های بیمه‌ای به دارایی، اموال و جان و سلامت اشخاص است که در قالب محصولات مختلف بیمه‌ای به جامعه ارائه می‌شود.

آستین تأکیدکرد: ماهیت فعالیت بیمه‌های بازرگانی با بیمه‌های اجتماعی (موسسه تأمین اجتماعی یا سازمان خدمات بیمه درمانی) کاملاً متفاوت است.

مشاور معاون نظارت بر بیمه مرکزی با اشاره به سودآور نبودن عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در بخش عملیاتی گفت: متوسط ضریب خسارت در صنعت بیمه در سال ۹۸ حدود ۸۴ درصد بوده و اگر ۲۰ درصد را هم به عنوان هزینه‌های سربار به این عدد اضافه کنیم متوجه خواهیم شد که عملیات بیمه‌ای سودآور نیست و حتی در بیمه شخص ثالث تقریباً زیان ده است.

وی عنوان کرد: استان تهران به دلیل گستردگی در حجم صدور بیمه نامه‌ها و استان مازندران هم به دلیل حجم ترددها جزو استانهای با ضریب خسارت بالای بیمه‌ای به شمار می‌روند.

آستین درباره بیمه شخص ثالث گفت: بیمه شخص ثالث یک رشته خاص و استثنایی است؛ این نوع بیمه برای شرکتهای بیمه‌ای اجباری بوده و قانون مستقلی هم دارد لذا نباید آن را با سایر رشته‌های بیمه‌ای یکسان دانست.

مشاور معاون نظارت بر بیمه مرکزی با بیان اینکه سقف تخفیف بیمه شخص ثالث طبق قانون ۲.۵ درصد است گفت: تخفیفات بالاتر از این درصد، مبنای دقیقی ندارند و بر اساس قانون، شرکتهای بیمه‌ای حداکثر تا ۲.۵ درصد می‌توانند تخفیف دهند.
وی درباره روند نظارت بیمه مرکزی بر شرکتهای بیمه‌ای گفت: در حال حاضر نظارت بیمه‌ای در بستر فناروی اطلاعات و از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیک انجام می‌شود. بیمه مرکزی کلیه فعالیتهای بیمه‌ای را رصد می‌کند و در صورت مشاهده تخلفات، اقدامات نظارتی لازم را برابر مقررات موجود انجام خواهد داد.

آستین درباره انواع خدمات بیمه‌ای به تولیدکنندگان بیان کرد: مهم ترین خدمت بیمه‌ای به صنایع ایجاد اطمینان و آرامش به آن‌ها از ادامه فعالیت‌های خود بدون خطرات احتمالی و بخش دیگر هم کمک به تکمیل زنجیره تولید است.

مشاور معاون نظارت بر بیمه مرکزی با تذکر این نکته که همه مشکلات به خود صنعت بیمه مربوط نیست یادآور شد: به عنوان مثال بیمه مرکزی سال‌ها قبل پیشنهاد تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی را داده بود اما ۱۷ سال طول کشید تا این قانون تصویب و ابلاغ شد.

آستین گفت: طراحی محصولات جدید بیمه‌ای نیازمند نیروی انسانی ماهر و ابزارهای محاسباتی دقیق است.

کد خبر: ۵۸٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha