۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
چرا تخم مرغ گران شد؟
مشاور اتحادیه مرغداران تخم گذار پاسخ داد

چرا تخم مرغ گران شد؟

ترکاشوند، مشاور اتحادیه مرغداران تخم گذار گفت: در دو هفته گذشته با افزایش ۲۰ درصدی نرخ رسمی نهاده‌های اصلی باعث افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شده است.

به گزارش بازار، رضا ترکاشوند مشاور اتحادیه مرغداران تخم گذار، اظهار داشت: همچنین افزایش ۳۵ درصدی هزینه حمل و نقل هم مزید بر علت شده و قیمت تخم مرغ را افزایش داده است.

وی افزود: با شرایط و نرخ مصوب فعلی تخم مرغ که ۱۲ هزار تومان در درب مرغداری است تولید برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و این موضوع موجب کاهش تولید و عرضه تخم مرغ شده است.

ترکاشوند تاکید کرد: مسئولان قول داده اند هفته آینده نرخ تخم مرغ در درب مرغداری را اصلاح کنند که در صورت تحقق این موضوع و به صرفه بودن تولید این محصول بار دیگر افزایش میابد.

وی ادامه داد: افزایش تولید به معنی افزایش عرضه تخم مرغ به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ مصوب جدید است که همین موضوع موجبات کاهش قیمت فعلی تخم مرغ را فراهم می‌آورد.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایط عرضه گسترده تخم مرغ به بازار با اصلاح نرخ تخم مرغ فراهم شود تا به این ترتیب هم تولیدکنندگان متضرر نشوند و هم مصرف کنندگان با قیمت پایین‌تر این محصول را خریداری کنند.

کد خبر: ۵۸٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha