۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
 توسعه چابهار در گرو توسعه میلک است
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

توسعه چابهار در گرو توسعه میلک است

زاهدان- استاندار سیستان‌و بلوچستان با بیان اینکه توسعه چابهار در گرو توسعه میلک است، گفت: مرز میلک باید همزمان با بندر چابهار توسعه یابد تا به اهداف مهم در بخش ترانیت و صادرات دست یابیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست با ناظر جدید گمرکات سیستان‌وبلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان اظهار داشت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور و کوتاه‌ترین مسیر دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد محسوب است.

وی افزود: مرز میلک دروازه توسعه بندر چابهار است بنابراین باید توسعه این بندر و مرز میلک همزمان با هم صورت پذیرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با تلاش همه مجموعه‌ها بیش از ۹۸ درصد از کالاهای وارد شده به بندر چابهار، کالاهای اساسی بوده است.

وی تصریح کرد: با همکاری تمامی دستگاه‌های متولی انبارهای طریق‌القدس که در سال ۸۶ بر اثر توفان «گونو» از بین رفته بود دوباره بازسازی و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موهبتی با بیان اینکه گمرک باید به عنوان پلیس اقتصادی در مرزهای رسمی حضور داشته و ایفای نقش کند خاطرنشان کرد: انسداد راه توسعه کشور نیست اما باید جلوی اقدامات غیرقانونی برخی افراد که اقتصاد کشور را به مخاطره می‌اندازند گرفته شود و به کسانی که در راستای توسعه اقتصادی کشور تلاش می‌کنند نیز کمک شود.

وی همچنین بر نصب دستگاه ای کسری برای تسریع در تردد خودروهای ترانزیتی در مرزهای رسمی تاکید کرد.

گفتنی است، در مراسمی با حضور برخی از مدیران استانی و کشوری محمدعلی خاشی به عنوان ناظر گمرکات سیستان‌وبلوچستان معرفی و از زحمات سه ساله رضا راستی قدردانی شد.

در این مراسم که با حضور با معاون حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد رضا راستی به سمت مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران انتخاب شد.

محمدعلی خاشی پیش از این مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی و کهگیلویه‌وبویراحمد را در کارنامه کاری خود داشته است.

کد خبر: ۵۸٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha