۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
بحران کرونا میزان درآمدها را به شدت کاهش داده است
سازمان بین المللی کار:

بحران کرونا میزان درآمدها را به شدت کاهش داده است

همه گیری کووید ۱۹ میزان درآمدها را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به شدت کاهش داد و پیش بینی می‌شود آثار و تبعات این بحران در کوتاه مدت ادامه یابد.

به گزارش بازار، سازمان بین المللی کار روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد بحران کرونا میزان درآمدها را در جهان به طرز قابل توجهی کاهش داده است. بحران کرونا میزان درآمدها را به شدت کاهش داده است

طبق گزارش سازمان بین المللی کار، همه گیری کووید ۱۹ میزان درآمدها را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به شدت کاهش داد و پیش بینی می‌شود آثار و تبعات این بحران بر میزان درآمدها در جهان در کوتاه مدت ادامه داشته باشد.

سازمان بین المللی کار تصریح کرد در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی فشارهای ناشی از همه گیری کرونا و محدودیت‌های آن، رشد درآمدهای متوسط در دو سوم کشورهای جهان را که آمار و اطلاعاتی در این باره منتشر کرده‌اند، به شدت کاهش داد. اما در همین مدت پیامدهای بحران کرونا درآمد متوسط در دیگر کشورها را نیز به شکلی کاملا مصنوعی افزایش یافته و موجب حذف مشاغل کارگرانی شده است که درآمدهای پایین دارند.

پیش بینی می‌شود تبعات بحران کووید ۱۹ بر اقتصاد و بازار کار موجب کاهش هرچه بیشتر حقوق و درآمدها در کوتاه مدت شود. بنابراین سازمان بین المللی کار به دولت‌ها توصیه کرده است در زمینه دستمزد و درآمد سیاست‌های مناسب و متعادلی را که درچارچوب یک گفتگوی اجتماعی، عمیق و فراگیر اتخاذ شده است، در پیش گیرند تا بتوانند برای تسریع روند از سرگیری رشد اقتصادی، آثار بحران کرونا را هرچه محدودتر کنند.

کد خبر: ۵۸٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha