۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده کرونا در اردبیل پرداخت می‌شود
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده کرونا در اردبیل پرداخت می‌شود

اردبیل - وطن دوست، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب‌دیده کرونا در استان اردبیل پرداخت می‌شود.

حسین وطن‌دوست در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات در نیمه دوم امسال با آسیب‌دیدگان کرونا و همچنین تأمین اقلام مورد نیاز و معیشتی مردم به ویژه زنجیره گندم و آرد است که در این زمینه همکاری لازم را با دستگاه‌های ذیربط شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از کمیته‌های فعال ستاد مقابله با بیماری کرونا کمیته اقتصادی است که تاکنون ۲۰ جلسه با حضور استاندار و معاون اقتصادی استانداری برگزار کرده که هدف از این نشست ها، تأمین و توزیع به موقع اقلام بهداشتی است که در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از شناسایی اصناف و کسبه‌ آسیب‌دیده از کرونا و تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز مردم خبر داد و گفت:‌ در این زمینه ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت می‌شود که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب و با شناسایی واحدها و افراد واجد شرایط پرداخت انجام شده است.

تهیه و توزیع اقلام و همچنین افزایش قیمت در برخی از کالاها تابع عرضه و تقاضا و شرایط بازار است
وطن‌دوست افزود: تلاش می‌کنیم تا با همکاری سازمان صمت در کنار پرداخت تسهیلات، بیمه بیکاری و یارانه دستمزد برای گروه‌های خدماتی و همچنین فعال اقتصادی را در اولویت قرار دهیم که این امر می‌تواند تا حدودی خسارت وارده به این مجموعه‌ها را بر اثر تعطیلی‌های کرونایی جبران کند.

وی در ادامه به گرانی‌های اخیر و رصد امور در مجموعه استانداری اشاره کرد و ادامه داد: ستاد تنظیم بازار با جلسات مرتب سعی می‌کند تا استراتژی کنترل و کاهش التهابات بازار را در اولویت قرار دهد که البته تهیه و توزیع اقلام و همچنین افزایش قیمت در برخی از کالاها تابع عرضه و تقاضا و شرایط بازار است که قطعا با همراهی مردم زمینه تعادل‌بخشی فراهم می‌آید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا در جلسات ستاد تنظیم بازار که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، شرایط مساعدی را در تأمین اقلام مورد نیاز مردم فراهم کرده و به نوعی تثبیت قیمت‌ها نیز به انجام برسد.

با تاکید مسئولان کشوری اقدام جزیره‌ای امکان‌پذیر نیست و خارج از زنجیره تأمین ملی نمی‌توانیم تنها به فکر بازارهای استان باشیم
وطن‌دوست در مورد عرضه به موقع و مورد نیاز بازار در بخش مرغ اضافه کرد: ۲۸ هزار تن نیاز استان به مرغ است که ما با تولید دو برابری این رقم علاوه بر تأمین نیاز داخلی، سعی می‌کنیم تا نیاز بازارهای دیگر را نیز به نوعی جبران کنیم.

وی بیان کرد: البته در برخی از موارد با تاکید مسئولان کشوری اقدام جزیره‌ای امکان‌پذیر نیست و ما خارج از زنجیره تأمین ملی نمی‌توانیم تنها به فکر بازارهای استان باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در مورد گرانی اخیر مرغ و مشکل به وجود آمده در تأمین نهاده‌ها و همچنین کاهش جوجه‌ریزی در برخی از استان‌ها ادامه داد: ما به نوبه خود به رغم همه مشکلاتی که داشتیم بیش از نیاز استان مرغ تولید و روانه سایر استان‌ها کردیم که قطعا با راهکارهای جدید ارائه شده، تثبیت قیمت آغاز شده است.

مرغ مورد نیاز مردم با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تأمین می‌شود
وطن‌دوست اظهار کرد: از امروز مرغ مورد نیاز مردم با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تأمین می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مردم می‌توانند از طریق سامانه شکایت سازمان صمت گزارش خود را ارائه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد نیز اخیرا به واحدهای زنجیره عرضه وارد شده تا کمبودی را در این بخش شاهد نباشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: سعی و تلاشمان بر این است تا با تشکیل جلسات منظم حوزه اقتصادی، یک روند آرامی را در بازار حاکم کنیم تا از التهاب و برخی دغدغه‌های مردم کاسته شود.

کد خبر: ۵۸٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha