۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
ضرر شدید صنف قنادان با اعمال محدودیت و تعطیلی دو هفته اخیر/ مواد اولیه فاسد شد
رییس اتحادیه صنف قنادان بندرعباس اعلام کرد:

ضرر شدید صنف قنادان با اعمال محدودیت و تعطیلی دو هفته اخیر/ مواد اولیه فاسد شد

بندرعباس- عباسیان امین رییس اتحادیه قنادان بندرعباس گفت: هزینه های جاری در کنار عدم درآمد در دو هفته اعمال محدودیت و تعطیلی اکثر صنوف به اضافه امکان فساد مواد اولیه صنف قنادان، موجب خسارت و ضرر شدید بسیاری از کسبه این عرصه شده است.

اشکان عباسیان امین در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اعمال محدودیت ها طی دو هفته اخیر در مناطق قرمز از جمله بندرعباس، بیان داشت: اعمال این محدودیت ها خسارات بسیاری بر صنوف مختلف به ویژه صنف قنادان و صنوف وابسته وارد کرد و بسته های حمایتی اعلام شده از سوی ستاد کرونا نمی تواند پاسخگوی آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت و تعطیلی طولانی مدت می تواند اصناف را زمین گیر کند به ویژه صنوفی که از مواد فاسد شدنی استفاده می‌کنند.

عباسیان امین ادامه داد: این تعطیلی ها علاوه بر هزینه های حاصل از عدم فعالیت، خسارات فساد مواد اولیه نیز بر برخی اصناف تحمیل می کند که باید برای حمایت از اینگونه اصناف چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه باید در تصمیم گیری های کلان فکری برای مناطق مختلف با اقلیم گوناگون شود، گفت: برای تصمیم گیری مهمی مانند اعمال محدودیت و تعطیلی طولانی مدت اصناف نیاز به کار کارشناسی با توجه به منطقه و شرایط موجود آن وجود دارد که تا کنون به آن عمل نشده است.

رییس اتحادیه قنادان در بندرعباس، اضافه کرد: برای مثال اداره و نیازهای اصناف مختلف در دو شهر اردبیل و بندرعباس متفاوت است و نمی توان برای انصاف این دو شهر تصمیم یکسانی گرفت.

وی ادامه داد: برای اینکه موضوع را واضح تر بیان کنم باید بگویم در استانی مانند هرمزگان با شرایط اقلیمی و گرمای هوا مصرف برق به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی به ویژه در صنف قنادان بالا است که با شرایط تعطیلی های اعمال شده فعالین این عرصه با وجود عدم درآمد باید تمامی هزینه ها را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: پرداخت قبض برق، حق بیمه کارکنان، مالیات، عوارض و ... در کنار عدم فعالیت و درآمد موجب زیان دهی شده که حتی تعدیل نیرو را بهمراه دارد.

عباسیان امین با اشاره به بسته های حمایتی از سوی دولت برای اصناف، گفت: بسته های حمایتی دولت نمی تواند حتی مقداری از ضرر و زیان اصناف را جبران کند، کاش در تصمیم گیری ها شرایط هر منطقه به صورت جداگانه در نظر گرفته و بسته های حمایتی بر مبنای آن تعریف می شد.

وی اضافه کرد: اصناف در استان هرمزگان به دلیل شرایط اقلیمی با قبوض بالایی روبرو هستند در حالی که هیچ حمایتی در این خصوص وجود ندارد و عدم پرداخت به موقع بهای برق منجر به اخطاریه و قطع انشعاب می شود که در شرایط موجود ظلم بزرگی این گونه صنوف در مناطق گرمسیر کشور است.

وی تاکید کرد: بومی سازی محدودیت ها و بسته های حمایتی با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه در کشور می تواند بار زیادی را از دوش کسبه و اصناف بردارد.

عباسیان امین ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در سال ۹۹ اصناف به دلیل شیوع کرونا خسارت زیادی دیده اند باید در زمان ارائه اظهار نامه مالیاتی در سال ۱۴۰۰ این امر لحاظ شود.

کد خبر: ۵۸٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha