۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰
قطار تولید روی ریل امید؛ ۱۴ هزار کارگر در انتظار بازگشت به کار
بازار از مازندران گزارش می‌دهد؛

قطار تولید روی ریل امید؛ ۱۴ هزار کارگر در انتظار بازگشت به کار

ساری- روند احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در مازندران جهشی شده و قطار تولید روی ریل امید قرار گرفته است.

بازار؛ گروه استان‌ها: آرام آرام برندهای مهم و راکد و فراموش شده صنعت به مازندران بر  می گردند و همه عوامل دست به دست هم داده اند تا گره از کارها بگشایند.

تصور آنکه کارگران خوتکا و یا شرکت آلمینوم سازی مازندران دوباره به خط تولید برگردند محال و دور از انتظار بود اما بارقه های امید در این صنایع دمیدن گرفت و صنایع فعال و مهم استان یکی پس از دیگری در نوبت احیا هستند.

امسال تاکنون ۶۰ واحد تولیدی در مازندران احیا شدند که نام واحدهای نظیر پروفیل سازی، شکر شکن، کرین صنعتی،کیمیا پلاست و خوتکا و غیره در آن به چشم می خورد. کارگران صنایع آلومینیم امل هیچ گاه تصور نمی کردند دوباره کوره های تولید در این واحد تولیدی داغ شود و خط پردازش به راه افتاد.

محسن یکی از کارگران تازه به کاربازگشته صنعت آلومینیم در مازندران با بیان اینکه سال ها در حسرت راه اندازی دوباره کارخانه بودیم، به خبرنگار بازار می گوید: خوشحالم از این بعد از مدت ها دوباره چرخ تولید این صنعت قدیمی در استان به راه افتاده است.

وی با بیان اینکه تمامی سالن های خط تولید فعال شده است، افزود: قبلا کارخانه چند شیفیت کار می کرد و صادرات انجام می داد تا اینکه چندوقتی راکد بود و دوباره احیا شده است.

بازگشت نیروهای بیکارشده
وی با عنوان اینکه هر روز نیروهای قدیمی و بیکار شده شرکت در حال بازگشت به کار هستند، افزود:این مسئله سبب شده تا همکاران قدیمی دوباره به سالن های تولید برگردیم.

 محمدی مدیر یک کارخانه تازه احیای شده در مازندران نیز با اشاره به رونق مجدد واحد تولیدی خود می گوید مدت ها به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائل ایجاد شده در رکود بودیم.

وی که در حوزه صنایع فلزی فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه نیروهای کارخانه را به دو برابر قبل از تعطیلی افزایش دادیم، یادآور شد: در زمینه انواع پروفیل ها برای ساختمان و صنعت فعالیت می کنیم.

غلامی با اشاره به افزایش سفارش ها و ارسال تولیدات به مناطق مختلف کشور یادآور شد: سالانه بیش از پنج هزار تن محصول تولید می کنیم و حفظ اشتغال و توسعه تولید از مهمترین برنامه ها است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار کارخانه به تازگی جذب شده است، می گوید از ابتدای سال جاری تاکنون به رغم تحریم ها و تبعات کرونا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد جدید منعقد کردیم.

وی میزان تولید کنونی را دو هزار تن بیان کرد و گفتک امیدواریم تا پایان سال جاری این میزان به بیش از پنج هزار تن برسد.

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی راکد و اگذاری به سرمایه گذاران دارای اهلیت از مهمریت برنامه های حوزه صنعت و معدن مازندران در سال جهش تولید است

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی راکد و اگذاری به سرمایه گذاران دارای اهلیت از مهمریت برنامه های حوزه صنعت و معدن مازندران در سال جهش تولید است و این اقدام سبب احیای ۶۰ واحد تولیدی در سال جاری شده است.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه مسال ۶۰ واحد تولیدی در استان احیا شده است، گفت: سال گذشته ۱۲۵ واحد تولیدی با رفع موانع فراروی به چرخه تولید بازگشتند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۲۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل هستند، ادامه دادک با تکمیل این واحدها بیش از ۱۴ هزار نفر برسر کارهایشان بازخواهند گشت.

وی اظهار داشت: ۲۱۶ واحد غیرفعال تولیدی و صنعتی در استان مربوط به کانی های غیرفلزی است و هدف این واحدها از این طرح راه اندازی صنعت نبوده است.

رئیس سازمان صنت مازندران با بیان اینکه در مجموع در سطح استان ۲۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد و تعطیل هستند، افزود: سالانه حدود ۲۰۰ پروانه بهره برداری در استان مازندران صادر می شود.

وی با اظهار اینکه عمده واحدهای تولیدی در سال های قبل و غیر از فعالیت دولت کنونی تعطیل شده است، ادامه داد: طی ۹ ماه امسال ۱۳۲ پروانه بهره برداری و سال قبل ۲۰۸ پروانه صادر شده است.

قوانلو یادآور شد: این درحالی در سال ۹۷ حدود ۲۱۶ پروانه بهره برداری در استان صادر شده است و از مجموع ۲۰۰ پروانه ای که سالانه در استان صادر می شود ۱۰۰ پروانه مربوط به واحدهای جدید و بقیه مربوط به طرح توسعه است.

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به طور میانگین سالانه ۱۰۰ کارخانه جدید در استان پروانه ساخت و بهره برداری گرفتند و اگر میانگین را در نظر گیریم طی هفت سال گذشته ۷۰۰ کارخانه جدید ایجاد شده است.

خوتکا برمی گردد
کارخانه خودتکا از جمله کارخانه های قدیمی مازندران بوده که سال ها قفل بر درب کارخانه آن خورده بود و با ورود سرمایه گذار جدید و خارجی، این کارخانه در حال برگشت به تولید است.

احمد حسین زادگان  استاندار مازندران در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولی استان در سالن استانداری با بیان اینکه کارخانه های بزرگ استان را در راه احیا و بازگشت به تولید هستند، افزود: به زودی شرکت بزرگ تولیدی خوتکار به چرخه تولید برمی گردد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار خارجی برای احیای این واحد تولیدی ورود پیدا کرده است، افزود: همچنین با حل مشکلات بانکی و ارائه تسهیلات، این واحد تولیدی به زودی به چرخه تولید بر می گردد.

حسین زادگان ادامه داد: توسعه واحدهای تولیدی از اولویت های اساسی استان به شمار می رود و خوشبختانه در سال جاری این روند شتاب گرفته است.

استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه مرکز لجستیک و پایانه صادراتی روماک نیز برای دو هزار نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: این پایانه در دست ساخت است و فاز اول آن تکمیل شده است.

به رغم تلاش های صورت گرفته برای نواخته شدن سوت تولید در مازندران کارخانه زیادی در استان وجود دارند که براثر بی توجهی و سوء مدیریت تغییر کاربری داده شده و جای آن ویلا و مسکن سبز شد و کارگران آن اکنون جویای کار هستند.

بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان مازندران فعالیت می کند.

کد خبر: ۵۸٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha