۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
نقض قانون خرید تضمینی گندم، ضربه سنگینی به کشور وارد می‌کند
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور:

نقض قانون خرید تضمینی گندم، ضربه سنگینی به کشور وارد می‌کند

ملک زاده، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: روش تعیین محصولات کشاورزی و نقض قانون خرید تضمینی، ضربه سنگینی به کشور وارد می‌کند.

به گزارش بازار، محمد شفیع ملک زاده با اشاره به عدم اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت گفت: متاسفانه گویا نه گوش شنوایی وجود ندارد و نه اساسا رویکردی برای اصلاح وضعیت موجود و حل این مشکل وجود ندارد و این در حالی است که مسئله گندم، مسئله امنیت غذایی کشور است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان گندم و کشاورزان بخش قابل توجه و مهمی از جامعه را تشکیل می دهند، اظهار کرد: آن ها با دستان پینه بسته خود تلاش می کنند تا امنیت غذایی کشور تامین شود و وابستگی به کشورهای دیگر در این حوزه وجود نداشته باشد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تصریح بر اینکه روش تعیین محصولات کشاورزی و نقض قانون خرید تضمینی، ضربه سنگینی به کشور وارد می کند، اظهار کرد: تولید و اشتغال از نقض قانون خرید تضمینی ضربه می خورند و در کنار این موارد، ارز بری سنگین نیز ایجاد می شود زیرا کاری می کنیم که کشاورز از کاشت گندم استقبال نکند و تولید به اندازه ای نباشد که خودکفایی صورت بگیرد و دولت مجبور می شود نیاز خود را با واردات تامین کند.

*واردات گندم منجر به ورود گندم بی کیفیت به سفره مردم می شود

وی با تصریح بر اینکه واردات گندم ممکن است منجر به ورود گندم بی کیفیت به سفره مردم شود، عنوان کرد: در حالی که گندم درجه یک توسط کشاورزان داخلی تولید می شود به دلیل قانون فروش تضمینی، کشاورزان میل و رغبتی به تولید گندم ندارند و در نتیجه دولت گندم درجه دو وارد می کند و ارز نیز از کشور خارج می شود.

در ادامه علی قلی ایمانی با تاکید بر اینکه باید از بخش کشاورزی حمایت شود، گفت: در دنیا مرسوم است برای اینکه امنیت غذایی مردم حفظ شود و خوداتکایی را در این زمینه افزایش دهند، از کشاورزی حمایت ویژه می کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی با ابزارهای مختلفی صورت می گیرد، اظهار کرد: یکی از این ابزارهای حمایتی، تعیین قیمت مناسب و عادلانه برای محصول است.

نایب رئیس بیناد ملی گندم کاران از اصلاحیه ای برای قانون خرید تضمینی گفت و بیان کرد: اگر این قانون توسط شورای نگهبان تایید شود، قطعا می تواند خیلی از مشکلات را برطرف کند.

وی با اشاره به جلساتی که کشاورزان و گندم کاران با دولت می گذارند، عنوان کرد: در پی این جلسات به این نتیجه می رسیم که دولت توان خرید گندم با قیمت تعیین شده را ندارد زیرا آرد و نان مردم را به گندم گره زده است و اعلام می کند اگر قیمت گندم را افزایش دهد، باید قیمت آرد و در نتیجه قیمت نان افزایش یابد. معتقد هستیم دولت می تواند یارانه نان را مستقیما به مصرف کننده بدهد.

کد خبر: ۵۸٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha