۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
سامانه جدید صدور کارت‌های بازرگانی تفاوتی با سامانه سابق ندارد
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین:

سامانه جدید صدور کارت‌های بازرگانی تفاوتی با سامانه سابق ندارد

حریری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در خصوص تفاوت‌های سامانه جامع تجارت و سامانه یکپارچه صدور کارت‌های بازرگانی که پیش از این استفاده می‌شد، بیان کرد: تفاوت کیفی زیادی بین این دو سامانه وجود ندارد.

به گزارش بازار، حریری با بیان اینکه سامانه جامع تجارت یک ابزار و نه یک هدف اقتصادی است، گفت: قبلا کارت های بازرگانی از طریق سامانه یکپارچه صدور کارت بازرگانی که اتاق بازرگانی آن را راهبری می کرد، ارائه می شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را تایید می کرد.

وی افزود: طی کش و قوس هایی که در این مدت به وجود آمد و ابهاماتی که در زمینه صدور کارت های بازرگانی ایجاد شد، مقرر شد ثبت نام و مراحل بارگذازی اسناد در سامانه جامع بانک تجارت صورت بگیرد.

رئیس بازرگانی اتاق مشترک ایران و چین در خصوص تفاوت های سامانه جامع تجارت و سامانه یکپارچه صدور کارت های بازرگانی که پیش از این استفاده می شد، تصریح کرد: تفاوت کیفی زیادی بین این دو سامانه وجود ندارد و به نظر نمی رسد اتفاق ویژه ای افتاده باشد. پیش از این نیز مجری صدور کارت های بازرگانی اتاق بازرگانی بود و صادر کننده کارت وزارت صمت بود و در حال حاضر بخشی از وظایف مجری را هم وزارت صمت بر عهده گرفته است.

وی بیان کرد: قاعدتا نباید تقاوتی در فرآیند متقاضیان صدور کارت های بازرگانی به وجود بیاید مگر اینکه این سامانه ها مانند هر سامانه دیگری که در ابتدای راه دچار مشکل می شود، دچار نقص باشد.

حریری ضمن اشاره به برخی از سوء استفاده ها که از کارت های بازرگانی انجام می شود، تصریح کرد: هیچ گاه نمی توان خلاف تخلف را به صفر رساند، اما می توان آن را کاهش داد. در حال حاضر نیز تعداد تخلفات و سوء استفاده هایی که از کارت های بازرگانی صورت می گیرد نسبت به تعداد کل کارت های بازرگانی بسیار اندک است.

کد خبر: ۵۷٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha