۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۱۵ نوع ماده معدنی در معادن ایلام استخراج می‌شود
معاون سازمان صمت ایلام:

۱۵ نوع ماده معدنی در معادن ایلام استخراج می‌شود

ایلام- سماواتی، معاون امور معاون و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام گفت: در حال حاضر ۱۵ نوع ماده معدنی در معادن فعال استان استخراج می‌شود.

نبی سماواتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایلام یکی از استان‌های مهم کشور در بحث ذخایر مواد معدنی مختلف است، یکی از مهمترین مواد معدنی استخراج شده در استان ماده معدنی بیتومین است.

وی عنوان کرد: در مجموع از ۵۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان، ۱۵ نوع ماده معدنی استخراج می‌شود.

سماواتی، با اشاره به اینکه در سال جاری برای پنج معدن جدید در استان مجوز فعالیت صادر شده است، گفت: همچنین طی سال جاری، ۲۸ مجوز برداشت و بهره برداری از پنج واحد صنایع معدنی در استان انجام شده است.

معاون امور معاون و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام تصریح کرد: ایجاد معادن غنی و موقعیت خوب ایلام از لحاظ وجود معادن بیتومین، شرایط اقتصادی و اشتغال خوبی را در منطقه فراهم می کند.

سماواتی از مطالعات پتانسیل یابی و اکتشافی  توسط ایمیدرو به مرحله اعلام نقاط امید بخش خبر داد و اضافه کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌های همکاری موضوع سفر هیئت اقتصادی دولت به استان بین سازمان صمت و ایمیدرو در سال گذشته پتانسیل‌های جدید شناسایی شده معدنی و امید بخش در پاییز سال جاری  ازسوی مشاور منتخب ایمیدرو اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۶۲۰ نفر به صورت مستقیم در معادن ایلام مشغول به کار هستند.

معاون امور معاون و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام تصریح کرد: ذخایر آلوویوم، گچ، آهک، شن و ماسه ،مارن و بیتومین از مهم‌ترین ذخایر و تولیدات معادن این استان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۵۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha