۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
موافق برگزاری هیچ نمایشگاه مناسبتی نیستیم/ صدمه به اقتصاد بازار گرگان
رئیس اتاق اصناف گرگان:

موافق برگزاری هیچ نمایشگاه مناسبتی نیستیم/ صدمه به اقتصاد بازار گرگان

گرگان- رئیس اتاق اصناف گرگان ضمن مخالفت با برگزاری نمایشگاه های مناسبتی گفت: این نمایشگاه ها که عملا محل فروش جنس های بُنجل استان های دیگر شده اند صدمه به اقتصاد بازار گرگان است.

حسین خلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره برگزاری نمایشگاه های مناسبتی بازار مانند شب یلدا، اظهار کرد: همان روز که متوجه شدیم نمایشگاهی قرار است در پارک شهر برگزار شود، نامه ای به فرماندار و تمام ارگان ها زدیم که این اقدام خلاف و غیرقانونی است

رئیس اتاق اصناف گرگان افزود: ا با هیچ نمایشگاهی موافق نیستیم مگر نمایشگاهی که از تولید (از کارخانه) به مصرف ارائه شود و بتواند ۵۰ تا ۶۰ درصد ارزانتر به مردم جنس با کیفیت را بفروشد.

وی ادامه داد: وقتی غرفه ای را از سطح بازار به نمایشگاه می آوریم و افراد از استان های دیگر جنس بُنجل می آورند عملا تاثیر چندانی در اقتصاد مردم و بازار گرگان ندارد ندارد که هیچ به فروشندگان شهر هم لطمه وارد می شود.

خلیلی ادامه داد: همان زمان این که نمایشگاه ها باب شد حرف ما این بود که کارخانه به نماینده می فروشد و جنس تا به دست منِ بازاری در شهرستان می رسد حداقل سه دست می چرخد، پس ۵۰ تا ۶۰ درصد گرانتر می شود و عملا فرقی در کمک به اقتصاد مردم ندارد.

وی اضافه کرد: ولی اگر جنسی را از کارخانه بیاورند این به نفع مردم بخصوص محرومان جامعه است و ما هم از آن تمام قد حمایت می کنیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان گرگان با گلایه مندی از این که به اسم سوغات گرگان نمایشگاه برگزار شده ولی از شهرهای دیگر آمده اند، گفت: این مساله با اعتراض تمام اصناف و اتحادیه های گرگان رو به رو شده است.

خلیلی با طرح این سوال که اگر قرار باشد به هر بهانه ای نمایشگاه برگزار شود دیگر بازار چه جایگاهی در اقتصاد کشور دارد؟، ادامه داد: ۲۰ سال است که تاکید کردم تولید کننده و کارخانه را بیاورید اما باید دانست که کارخانه دار هم حاضر نیست به خاطر یک هفته، مشتری چند ساله خود را در بازار از دست بدهد زیرا می داند در تمام طول مشتری او هستند.

وی اظهار کرد: ما اجازه گرانفروشی نمی دهیم و با آن برخورد خواهیم کرد اما اگر بازار در این مناسبت ها فروش نکند پس چه زمانی باید در شرایط فعلی اقتصادی منفعتی ببرد؟

خلیلی با اشاره به پرداخت کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر توسط دولت گفت: بخش زیادی از جامعه دچار مشکل شده اند اما این ها نمایشگاه نیست که به جامعه کمکی بکند بلکه فروشگاه هست، زیرا نمایشگاه جایی است که من اجناسم را به نمایش بگذارم و فروش را به محل کسب خود حواله کنم ولی این ها فروشگاه هستند و کمکی هم به مردم کم درآمد جامعه نمی شود.

کد خبر: ۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha