۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
فروشگاه‌های زنجیره ای گرانفروشی نمی کنند
عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور:

فروشگاه‌های زنجیره ای گرانفروشی نمی کنند

خراسانی، عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در مورد روند و علت تخفیفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی خراسانی، عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور در رابطه با اینکه تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای چقدر واقعی است گفت: فروشگاه های زنجیره ای نهایت دقت را در کنترل کیفیت و قیمت دارند و اصولاً هم سعی شده که کالاهای با کیفیت مناسب را عرضه کنند و حتی از برندهای ناشناس هم که بعضاً کیفیتها را تغییر می دهند استفاده نمی کنند.

وی افزود: شرکتی که سالها تلاش کرده تا برند خود را احیا و به مردم معرفی کند هیچ وقت با یک فروشگاه تبانی نمی کند تا با درج کیفیت و قیمت غیرکارشناسی بر روی بسته بندی کالا دردسر حقوقی برای خودش ایجاد کند ضمن اینکه اگر قیمت غیرکارشناسانه روی کالایی درج شود سازمان های نظارتی و به ویژه بخش بازرگانی فروشگاه ها موضوع را کنترل می کنند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور متذکر شد: البته ما برای تذکر و برخورد با فروشگاه های تحت کنترل مان در صورت ارتکاب این تخلفات آمادگی لازم را داریم.

خراسانی با تأکید براینکه هیچ تأمین کننده ای برای یک کالا دو قیمت متفاوت درج نمی کند و ما هم گزارشی مبنی بر این موضوع دریافت نکرده ایم گفت: اگر مواردی گزارش شود قطعاً به مراجع رسیدگی کننده معرفی و برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: بخشی از قیمت کالاهای فروشگاهی مصوب است و سایر قیمتها را هم خود بازار و فروشنده تأمین می کنند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت:۹۰ درصد کالاهای فروشی در فروشگاه های زنجیره ای مربوط به کالاهایی است که قیمت آن ها توسط دولت و انجمن ها و اتحادیه ها مصوب می شود و وقتی فروشگاه کالا را زیر قیمت مصوب به مصرف کننده می فروشد یعنی تخفیف داده است؛ در حقیقت فروشگاه از سهم خود و سود تولید کننده کم کرده و لذا نمی توان اسم این کار را گرانفروشی گذاشت.

خراسانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علت تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای به دلیل اتمام تاریخ انقضای محصول است یا خیر گفت: تخفیفات ما معمولاً در زمان های فروش ویژه و مناسبتهاست یعنی زمانیکه تولیدکننده و فروشگاه توافق می کنند که با کاهش مبلغی از سود خودشان به مردم تخفیف دهند و این کالاها به روز تولید می شوند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه منابع مالی ارائه تخفیفات ۵۰ درصدی از کجا تأمین می شود گفت: شرکتها برای معرفی برند یا برخی کالاهای جدید تخفیفات بیشتری را در نظر می گیرند و قیمت تمام شده و سود تولید کننده و فروشگاه ها هم در سیستم مشخص است.

کد خبر: ۵۷٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دهاتی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      مشت نمونه خروار است چون فروشگاهای شبکه ای عمل میکنند اگر یک فروشگاه تخلف دارد این تخلف در تمام فروشگاهها زنجیره ای دارد انجام میشود اگر قرار است جریمه ای انجام پذیرد باید ضربدر تمام فروشگاهها شود و شرکت اصلی را جریمه کنید نه فقط یک فروشگاه را