۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
عرضه صکوک اجاره ۱۰ هزار میلیارد ریالی شستان

عرضه صکوک اجاره ۱۰ هزار میلیارد ریالی شستان

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان (سهامی خاص) به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران در روز شنبه ۱۵آذر ۹۹ عرضه عمومی می شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را برای سرمایه گذاری جهت طرح احداث واحدهای یوتیلیتی و آفسایت شرکت آب نیروی مکران در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر به نهاد واسط (شرکت واسط مالی اسفند یکم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۸ درصد است که اجاره بهای آن هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می شود.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک های تجارت و کارآفرین به ترتیب پرداخت ۷۸ و ۲۲ درصد از مبلغ اصل اوراق در سررسید را ضمانت کرده اند. ضمنا پرداخت بخشی از اقساط مربوط توسط بانک تجارت و بخشی دیگر از طریق توثیق سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر و شرکت توکاریل تضمین شده است. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه کاردان است.

کد خبر: ۵۷٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha