۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
ظهور استارت‌آپ فین‌تک صکوک در عربستان سعودی

ظهور استارت‌آپ فین‌تک صکوک در عربستان سعودی

یک شرکت استارت‌آپ و فین‌تک موفق به اخذ مجوز از مقامات مقررات‌گذار کشور عربستان سعودی در راستای طراحی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از یک پلتفرم دیجیتالی شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، یک شرکت استارت‌آپ [۱] فین‌تک [۲] موفق به اخذ مجوز از مقامات مقررات‌گذار کشور عربستان سعودی در راستای طراحی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از یک پلتفرم دیجیتالی شد. مجوز این پلتفرم دیجیتالی به منظور تسهیل فرآیند ارائه و سرمایه‌گذاری در ابزار بدهی در یک محیط کنترلی و نظارتی صادر شده‌است. به عبارتی شرکت سرمایه صکوک [۳] با داشتن مجوز فناوری مالی آزمایشی ([۴] FiTech ExPermit)  از سوی مقامات بازار سرمایه (CMA[۵]) کشور عربستان مجاز به آزمایش پلتفرم خود در این کشور خواهد بود.

هدف و تمرکز اصلی این استارت‌آپ بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) هستند. به عبارتی راه حل ارائه شده توسط این شرکت نوپا در حوزه فناوری‌های مالی این است که از طریق ارائه صکوک به عنوان راهی برای جذب سرمایه‌های جمعی، کسب و کارهای این کشور را قادر به افزایش سرمایه نماید. به عبارتی شرکت سرمایه صکوک، یکی از چندین شرکت نوپا در حوزه فناوری‌های مالی است که در راستای راه‌اندازی مدل‌های مشابه تجاری و کسب و کار از مقامات مقررات‌گذار این کشور مجوز دریافت کرده است. پیشتر و در اوایل سال جاری نیز شرکت بازارهای سرمایه وثاق [۶]، موفق به کسب مجوز فناوری مالی آزمایشی در راستای پیاده‌سازی پلتفرمی برای پشتیبانی صدور، اجرا و توزیع صکوک شده بود. از چشم‌اندازهای این شرکت برای سال جاری می‌توان به ارائه اولین صکوک بر بستر پلتفرم بلاکچین اشاره کرد.

شایان ذکر است، مقامات بازار سرمایه کشور عربستان به طور همزمان، اقدام به صدور مجوز فناوری مالی آزمایشی برای شرکت سرمایه‌گذاری اصول و بخیت [۷] به منظور ایجاد یک پلتفرم تامین مالی جمعی مبتنی بر تخصیص سهام [۸] کرده‌اند.

کد خبر: ۵۷٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha