۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
میزان تولید برق هسته‌ای در کشور یک‌هزار مگاوات است
عضو مجمع نمایندگان مازندران:

میزان تولید برق هسته‌ای در کشور یک‌هزار مگاوات است

ساری- مرادیان، عضو مجمع نمایندگان مازندران و عضو کمیسیون انرژی مجلس، میزان تولید انرژی و برق هسته‌ای را در کشور در حال حاضر یک هزار مگاوات و ناچیز بیان کرد.

کیوان مرادیان در گفتگو با خبرنگار بازار افزایش تولید برق هسته ای را از برنامه های مهم کمیته انرژی مجلس بیان کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تا سال ۱۴۰۰ میزان بهره گیری از برق هسته ای باید به هفت هزار مگاوات برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید برق هسته ای حدود هزار مگاوات است، افزود: فاصله جدی با تولید هفت هزار مگاوات انرژی برق هسته ای وجود دارد و این درحالی که تا سال ۱۴۰۴ میزان تولید برق هسته ای باید به ۳۰ هزار مگاوات معادل ۲۵ درصد ظرفیت برق کشور از صنعت پاک هسته ای تولید شود.

وی با اظهار اینکه میانگین تولید برق هسته ای در جهان حدود ۴۰ درصد است، افزود: این درحالی که در فرانسته این میزان ۸۰ درصد، آمریکا ۵۰ درصد برق هسته ای است.

مرادیان نبود متولی مشخص در حوزه تولید برق هسته ای را از جمله چالش ها بیان کرد و گفت: متاسفانه در اولویت های بودجه ای دستگاه ها و وزارتخانه ها، برق هسته ای مدنظر قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متولی برق هسته ای در کشور مشخص می شود، انرژی های پاک و تجدیدناپذیر مانند امواج و غیره را از دیگر اولویت های کمیسیون انرژی ذکر کرد و گفت: طبق برنامه پنج درصد از سبد انرژی کشور باید در حوزه انرژی های پاک و نو باشد درحالی اکنون این میزان کمتر از نیم درصد است.

کد خبر: ۵۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha