۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
تمامی معاملات امروز ورق گرم در بورس کالا ابطال شد / صادرات لوله و پروفیل در راه صفر شدن

تمامی معاملات امروز ورق گرم در بورس کالا ابطال شد / صادرات لوله و پروفیل در راه صفر شدن

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی از ابطال معاملات امروز(۲شنبه- ۲۸بهمن) ورق گرم در بورس کالا خبر داد و گفت: مواد اولیه در حال حاضر برای تولید لوله و پروفیل گرانتر از قیمت‌های جهانی بوده و صادرات این محصولات به صورت بی سابقه‌ای کاهش داشته و تقریبا به سمت صفر شدن پیش می‌رود.

بازار- محمد فکوری: امیر حسین کاوه با اشاره به افزایش قیمت ورق گرم در روزهای گذشته، اظهار کرد: متاسفانه در بحث قیمت ورق گرم نسبت به هفته گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت را شاهد بودیم و نسبت به پایین‌ترین قیمت سال جاری ۱۰۹ درصد افزایش را تجربه کرده است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی، افزود: این افزایش قیمت بی سابقه ورق گرم، حاصل سوداگری و عدم نظارت بر بازار و عدم محاکمه مقصرین در گرانفروشی در وضعیت جنگ اقتصادی بوده است.

ابطال تمامی معاملات امروز ورق گرم در بورس کالا

وی با اشاره به نامه نگاری‌های انجام شده با وزارت صمت درباره افزایش قیمت ورق گرم و ابطال معاملات بورسی این محصول گفت: سندیکای لوله و پروفیل به محض اطلاع از این افزایش قیمت، نامه نگاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا انجام داده و درخواست ابطال معادملات روز جاری کرده است که خوشبختانه با درخواست این سندیکا موافقت شد و تمامی معاملات امروز (2شنبه- 28بهمن)  ابطال شده است.

کاوه ادامه داد:  افزایش قیمت ورق گرم باید زیر نظر نهادهای مسئول قرار گیرد که در روزهای آینده شاهد این افزایش بی رویه در معاملات بورسی نباشیم.

لوله و پروفیل در راه صفر شدن صادرات

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی، درباره گرانی مواد اولیه برای تولید این محصولات، خاطرنشان کرد: به علت اینکه مواد اولیه در حال حاضر برای تولید لوله و پروفیل گرانتر از قیمت‌های جهانی بوده، صادرات این محصولات به صورت بی سابقه‌ای کاهش و تقریبا به سمت صفر شدن پیش می‌رود.

این فعال صنعت لوله و پروفیل کشور، تصریح کرد: در حالی که این صادرات روزبه روز به سمت صفر شدن پیش می‌رود همچنان صادرات مواد خام ادامه داشته و محصولات تکمیلی که دارای ارزش افزوده بوده به سمت کاهش صادرات پیش می‌رود.

 گفتنی است عرضه ورق گرم در بورس کالا، در روزهای اخیر با افزایش شدید قیمت روبه‌رو بوده که به این ترتیب امروز (2شنبه- 28بهمن) مهر ابطال به معاملات این محصول خورده است.

کد خبر: ۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha