۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
 ۴۰ معدن گیلان غیرفعال است
معاون صمت گیلان:

۴۰ معدن گیلان غیرفعال است

رشت- معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت گیلان با اشاره به وجود ۴۰ معدن غیرفعال در استان گفت: تاکنون ۲۵ معدن تعیین تکلیف شدند.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، منوچهر صدفی با اشاره به ۴۵ معدن فعال در استان گفت: در این میان ۴۰ معدن غیر فعال هم در استان وجود دارد که از سال گذشته تاکنون ۲۵ مورد از این معادن غیر فعال در شورای معادن استان تعیین تکلیف شده است.

وی اظهار داشت: به افرادی که این معادن به آنها واگذار شده بود، طی چندین مرحله تذکر و اخطار داده شد تا هر چه سریعتر نسبت به فعال سازی این معادن اقدام کنند و به آنها مهلتی نیز داده شده بود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت گیلان توضیح داد: از افرادی که متعهد می شوند نسبت به فعال سازی این معادن اقدام کنند، تعهد نامه محضری گرفته می شود و در صورتی که در فرصت تعیین شده این معادن را فعال نکردند، آن را به مزایده می گذاریم که در مورد این معادن اینگونه شد.

صدفی عنوان کرد : بر همین اساس در آذر ماه سال جاری تعدادی از معادنی که فعال نیستند و موافقت منابع طبیعی را داشته باشند به مزایده گذاشته می شوند تا افراد جدید که در مزایده پذیرفته می شوند نسبت به فعال سازی این معادن اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر علاوه بر این ۲۵ معدن، ۱۵ واحد معدنی دیگر نیز درحال تعیین تکلیف شدن در جلسات آتی شورای معادن می باشد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت گیلان با اشاره به میزان تولید ۴۵ معدن فعال استان بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون؛ حدود پنج میلیون تن تولید مواد معدنی از معادن استان برداشت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نداشته است.

صدفی سنگ آهن، تراورتن، سرب، روی، میکا، سنگ لاشه و واریزه کوهی را از جمله تولیدات معدنی استان گیلان عنوان کرد.

گیلان به دلیل وجود جنگل های انبوه هیرکانی و حفظ انفال و منابع طبیعی برای برداشت معادن با محدودیت هایی روبرو است.

کد خبر: ۵۷٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha