۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
استخراج بیت کوین افزایش یافت
با صعود ارزش محبوب‌ترین رمزارز؛

استخراج بیت کوین افزایش یافت

با رشد ارزش بیت کوین، استخراج این رمزارز توسط ماینرها هم افزایش یافته است.

بازار؛ گروه بورس: سایت «بیت کوین مگزین» نوشت: قیمت بیت کوین (BTC) بالاتر از ۱۸ هزار  دلار، سختی استخراج (مقداری سختی است که برای نشان دادن یافتن هشی که کمتر از هدف تعریف شده توسط سیستم باشد) نرخ بیت کوین (BTC) در این ماه به ۱۹ هزار ۵۰۰ دلار افزایش یافت و پس از آن به زیر ۱۷ هزار دلار سقوط کرد. در زمان نوشتن این مقاله، قیمت دوباره بسیار بالاتر از ۱۸ هزار دلار است.  با اینکه این  موارد در دنیای بیت کوین  وجود دارد، اما پروتکل و شرکت کنندگان در شبکه همچنان به کار خود ادامه می دهند.

به گفته Glassnode، سختی استخراج  ماینرها ۸.۹ درصد افزایش یافته که این قیمت نزدیک به یک رکورد است، اما سختی برای ماینرها نیز به همین صورت بالا رفته است. در حال حاضر میزان هش ریت(معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است) در حدود ۱۳۰.۵۹ EH / s (یک اگزاهش بر ثانیه) است.

دنیای استخراج بیت کوین در حال تکامل است. نه تنها در حال حاضر مراکز داده بزرگ بی شماری در سراسر جهان وجود دارد که برای این کار استفاده می شوند، در عین حال کشورها در تلاشند  تا در بالاترین سطح  در این حوزه شرکت کنند.

کشورهایی که (به دلایل مختلف) در زمینه استخراج معادن مشکل دارند. به عنوان مثال، سربازان در ونزوئلا در مزرعه استخراج بیت کوین خود کار می کنند و بانک مرکزی ایران بیت کوین را از استخراج کنندگان ایرانی خریداری می کند.

سختی کار برای ماینرها  برای هر ۲۰۱۶ بلوک  تنظیم می شود (۲ هفته ~). این مساله  در پروتکل  قرارداده شده  است، هرکسی که از بیت کوین استفاده می کند اصولاً با این قوانین موافق است.

به این ترتیب، پروتکل سعی می کند میانگین زمانی را که ماینرها در آن بلوک پیدا می کنند، به ۱۰ دقیقه برساند. در چنین بلوکی درامدی  برای ۶.۲۶ بیت کوین  وجود دارد و ماینرها می توانند با پردازش معاملات در بلوک درآمد اضافی کسب کنند. رقابت برای بیت کوین جدید شدید است: به طوریکه به نظر میرسد قدرتمندترین سخت افزار استخراج بیت کوین تا ماه مه به فروش می رسد.

تحولات
ماینرها علاوه بر یافتن بلوک ها و پردازش معاملات، در روند به روزرسانی پروتکل نیز نقش مهمی دارند. روش هایی وجود دارد که کاربران می توانند در مورد قوانین جدید بدون استخراج کنندگان (عمده) به توافق برسند، اما داشتن استخرهای استخراج روند کار را آسان می کند. در مورد اخیر می توان به  استخرهای بزرگ استخراج به نام Taproot اشاره کرد. Taproot بهبود حریم خصوصی و کارایی داده هایی است که با بلاکچین مرتبط میشود.

کد خبر: ۵۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha