۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
افزایش اقبال بوشهری‌ها به خرید اینترنتی؛ پست عصای دست کسب‌وکارها شد
شیوع کرونا و تغییر سبک خریدها؛

افزایش اقبال بوشهری‌ها به خرید اینترنتی؛ پست عصای دست کسب‌وکارها شد

بوشهر- با شیوع کرونا سبک فعالیت بسیاری از کسب و کارها تغییر کرده است و در بوشهر شاهد افزایش اقبال مردم به خریدهای اینترنتی هستیم.

فرشاد درگاهی، بازار؛ از زمان شیوع کرونا شاهد تغییرهای زیادی در زمینه‌های مختلف هستیم که مهم‌ترین تغییرات در سبک زندگی مردم بوده است؛ بسیاری از مراسم ها و برنامه‌ها لغو شده، مردم باید ماسک بزنند، فاصله‌ها را رعایت کنند و در مجموع کمتر در اجتماع حاضر شوند.

یکی از مهمترین تغییراتی که با شیوع کرونا رقم خورده است، تغییر در کسب و کارها است. جایی که در روزها و ماه‌های ابتدایی بسیاری از مشاغل را تعطیل کرد و حالا نیز شاهد رکود و تعطیلی بسیاری از مشاغل هستیم.

در کنار کسب و کارهایی که تعطیل شده‌اند، برخی از کسب و کارها نیز با تغییرات در شیوه فروش و ارائه روبرو شده‌اند. اگر در گذشته خرید و پاساژگردی یکی از تفریحات مردم بود، حالا اغلب مردم ترجیح می‌دهند کمتر به بازار بروند.

البته کرونا باعث نشده تا نیازهای مردم به اقلام و کالاهای مختلف از بین برود ولی اکنون بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را از طریق فضای مجازی می‌خرند و دریافت می‌کنند.

خرید و فروش‌های اینترنتی توسط مردم استان بوشهر طی ماه‌های اخیر و به دنبال شیوع کرونا با افزایش چشمگیری روبرو بوده است و بیانگر افزایش اقبال اهالی استان به خریدهای اینترنتی است.

شرکت پست در ارائه خدمات به مردم در این شرایط کرونایی نقش بسیار مهمی داشته است و به عنوان عصای دست کسب و کارهای اینترنتی در این ایام کرونایی ایفای نقش می‌کند.

افزایش مرسولات پستی در استان
علی پارسیده مدیرکل پست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در کنار کادر درمان که نقش مهمی در حوزه سلامت دارند، پستی‌ها نیز در حفظ سلامت عمومی نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی افزود: این روزها که اکثر مشاغل خصوصی و دولتی تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند و در خانه مانده‌اند مجموعه پرسنل شرکت ملی پست تمام کمال و برای اینکه مردم دغدغه خریدها و مراودات مراسلاتی خود را نداشته باشند، بدون هیچ گونه کسر نیرویی به خدمت گذاری خود ادامه داده اند در حالیکه خودشان نیز در معرض آسیب‌های جسمی بوده‌اند.

توزیع روزانه ۱۱ هزار مرسوله
مدیرکل پست استان بوشهر اظهار کرد: این روزها حجم و تعداد مرسولات مردمی و دولتی بیشتر از همیشه است و روزانه در استان بوشهر ۱۱ هزار مرسوله دریافت و توزیع می شود.

نامه‌های پستی تبدیل به بسته‌های پستی با حجم و وزن زیاد شده است و بیشتر آنها همان خرید و فروش های اینترنتی است که امروزه مردم به دلیل شرایط بهداشتی در فضای فیزیکی انجام نمی دهند و در خانه می مانند تا توسط موزع پستی به دست آنها برسد

وی تاکید کرد: در این شرایط از دورترین تا نزدیکترین مکان در استان بوشهر، مردم از خدمات پستی بهره می برند و کرونا و باد و باران نمی تواند مانع خدمت گذاری پستی‌ها شود.

پارسیده اضافه کرد: نامه‌های پستی تبدیل به بسته‌های پستی با حجم و وزن زیاد شده است و بیشتر آنها همان خرید و فروش های اینترنتی است که امروزه مردم به دلیل شرایط بهداشتی در فضای فیزیکی انجام نمی دهند و در خانه می مانند تا توسط موزع پستی به دست آنها برسد.

مدیرکل پست استان بوشهر ادامه داد: این روزها اگر نمایشگاه حقیقی کتابی نیست ولی فضای فروش مجازی آن توسط پستچی‌ها حقیقی شده است.

رشد ۱۲۰ درصدی امانات پستی استان بوشهر
وی افزود: پست استان بوشهر از مجموعه وزارت ارتباطات حسب تکلیف مقام ارشد وزراتخانه و احساس مسئولیت اجتماعی برای این که در پایداری سلامت عمومی موثر باشد به مردم اطمینان داده و می دهند که در خانه بمانند و کارهایشان را با ظرفیت های مجازی و فیزیکی مجموعه این وزارتخانه انجام دهند.

روزانه هفت هزار ترافیک شهری که می‌توانست توسط مردم ایجاد شود و خود زیان های جبران ناپذیری را بر سلامت عمومی داشته باشد توسط ۸۰ نفر نامه رسان پستی انجام می شود

پارسیده بیان کرد: پست آن دسته از خدماتی است که در ایام تعطیلی اجباری تعطیل نشده و همچنان پای کار مردم مانده است.

وی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی امانات پستی استان بوشهر تصریح کرد: روزانه هفت هزار ترافیک شهری که می‌توانست توسط مردم ایجاد شود و خود زیان های جبران ناپذیری را بر سلامت عمومی داشته باشد توسط ۸۰ نفر نامه رسان پستی انجام می شود.

پست بستری برای تولید درآمد
مدیرکل پست استان بوشهر گفت: این روزها بخش قابل توجهی از کسب و کارها در فضای مجازی انجام می شود و پست بستری برای تولید درآمد و فرهنگ خدمات الکترونیک شده است.

وی ادامه داد: محدودیت و مشکلات مربوط به خدمات پستی نیز اختلال‌های غیرقابل کنترلی ایجاد کرده که منجر به تاخیر در توزیع برای تعداد محدودی از مرسولات پستی شده است.

پارسیده ضمن عذرخواهی از مردم استان بوشهر بابت تاخیر احتمالی در دریافت مرسولات خود و تقدیر و تشکر از صبوری و اعتمادی که به مجموعه پست استان داشته‌اند همه تلاش خود را به کار برده‌ایم تا با تغییر شرایط، مطلوبیت مورد نظر مردم را در دریافت خدمات پستی را پوشش دهیم.

کمتر از خانه خارج شوید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون فعالان اقتصادی استان بوشهر همکاری و مشارکت خوبی را با مدافعان سلامت داشته‌اند.

سعید کشمیری اضافه کرد: بسیاری از کسب و کارهای استان بوشهر در مقاطع مختلفی که نیاز بوده نسبت به تعطیلی اقدام کردند و سود خود را فدای سلامت مردم کردند.

مردم فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند و در صورتی که امکان استفاده از خدمات الکترونیک وجود دارد، در فضای عمومی حاضر نشوند

وی اضافه کرد: انتظار ما این است که مردم فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند و در صورتی که امکان استفاده از خدمات الکترونیک وجود دارد، در فضای عمومی حاضر نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش میزان افراد بستری در بخش‌های کرونایی استان اظهار کرد: این وضعیت نتیجه همکاری مردم و رعایت مسائل بهداشتی است.

وی افزود: خرید و فروش اینترنتی یکی از مهمترین اقداماتی است که در این روزهای کرونایی می‌تواند در تامین سلامت جامعه نقش داشته باشد که باید از ظرفیت‌های خرید مجازی استفاده شود.

با توجه به بستر خوبی که برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم شده و خدماتی که پست ارائه می‌کند، انتظار می‌رود که هم مردم و هم کسب و کارها از این فضا برای کاهش خطرات شیوع کرونا بیش از پیش استفاده کنند.

کد خبر: ۵۷٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha