۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
جزئیات طرح مجلس برای واردات خودرو
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد

جزئیات طرح مجلس برای واردات خودرو

جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح مجلس برای واردات خودرو گفت: منابع این موضوع از محل صادرات قطعات خودرو (تولید داخل) و محل فروش نفت پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با طرح مجلس برای واردات خودرو به کشور گفت: یکی از بندهای طرح ما در مجلس مربوط به واردات خودرو است که منابع آن هم از محل صادرات قطعات خودرو (تولید داخل) و محل فروش نفت پیش بینی شده است.

وی متذکر شد: البته این موضوع صرفاً پیشنهاد طراح این طرح است و ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره موانع تولید در کشور گفت: واقعیت این است که تولیدکنندگان ما به کار خودشان مسلطند و ما فقط باید موانع را برطرف کنیم.

جدی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی مجموعه های تولید و صنایع در ایران مربوط به تأمین مواد اولیه از طریق واردات است که تلاش ما هم در جهت رفع همین موانع می باشد.

همچنین در ادامه، دکتر رضا نقی زاده مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با ضرورت اتکا به توانمندی های داخلی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی گفت: رفتارهای حاکمیت در سه شرایط ایده آل، عادی و تحریم قطعاً با هم متفاوت است.

وی افزود: در شرایط ایده آل، سیاست گذاری و نظارت باید از بخش اجرایی جدا شود و یکی از مشکلات امروز ما هم این است که دستگاههای دولتی به علت حجم بالای تصدی گری امور، امکان ورود کافی به حوزه سیاست گذاری و نظارت را ندارند.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما به یک اصلاح ساختاری نیاز داریم که وظایف دستگاه های سیاست گذار و ناظر در دولت را از دستگاه هایی اجرایی و عملیاتی جدا کند اما در شرایط تحریمی چاره ای جز مدیریت همدلانه و بسیج همه دستگاه ها نداریم.

کد خبر: ۵۷٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha