۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بسیار فقیر است

نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بسیار فقیر است

تبریز- دبیرخانه کشاورز آذربایجان شرقی بر لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه های مختلف بخش کشاورزی و ضرورت حضور شرکت های دانش بنیان و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این بخش تاکید کرد.

به گزارش بازار، مصطفی قنبری  امروز در همایش تجلیل از کشاورزان و بهره برداران نمونه استان آذربایجان شرقی در مجتمع شهید کسایی تبریز با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود، اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی، تولید غذا و همکاری متقابل با صنایع، از جمله مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به خوبی نشان می دهد.

وی با اشاره به اهمیت حضور شرکت های دانش بنیان و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این بخش اظهار کرد: متاسفانه نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان بسیار فقیر است چرا که این کار از عهده توان بخش اصلی کشاورزی خارج است و باید خارج از بخش کشاورزی و بخش خصوصی در این زمینه وارد شود.

قنبری با بیان اینکه ارزش افزوده بخش کشاورزی کمتر است، گفت: ما در برنامه ریزی مشکل داریم؛ اگر آمایش برنامه ریزی صحیح باشد به طور قطع ارزش افزوده در این بخش نیز اضافه می شود.

کد خبر: ۵٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha