۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
وضعیت منطقه آزاد سیستان تعیین تکلیف شود/ لزوم نگاه ویژه به سیستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

وضعیت منطقه آزاد سیستان تعیین تکلیف شود/ لزوم نگاه ویژه به سیستان

زاهدان - مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح منطقه آزاد سیستان در زمان سه رئیس جمهور مطرح شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طرح منطقه آزاد سیستان در زمان سه رئیس‌جمهور مطرح شده اما همچنان اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: طرح و لایحه منطقه آزاد ابتدا در مجلس تکمیل و پس از تصویب در مجلس مصوبه آن به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان ایراداتی به این مصوبه گرفته بود که پس از چند بار رفت و برگشت این مصوبه بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، با اصرار مجلس شورای اسلامی بر این مصوبه، این موضوع برای حل اختلاف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه موضوع منطقه آزاد سیستان در حال حاضر در شورای نگهبان در حال بررسی است،گفت: منطقه سیستان یک منطقه استراتژیک است و با توجه به اینکه افغانستان علاقه مند است بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را از ایران تامین کند این موضوع بهترین فرصت برای تولید و صادرات است.

وی با اشاره به شرایط خاص منطقه سیستان از جمله دو دهه خشکسالی و مشکلات ناشی از آن از جمله بیکاری تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد سیستان برای جلوگیری از مهاجرت مردم این منطقه ضروری است.

مالکی با تاکید بر اینکه وقتی معیشت مردم تامین شود امنیت نیز خود به خود ایجاد می شود، تصریح کرد: قطعا با نگاه کارشناسی و دور از تنگ نظری ها و تکیه بر توان داخلی بسیاری از مشکلات کشور حل شدنی است.

کد خبر: ۵۷٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha