۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
 بهره مندی از نخبگان حلقه مفقوده تولید و اشتغال است
رئیس سازمان صمت گیلان:

بهره مندی از نخبگان حلقه مفقوده تولید و اشتغال است

انزلی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، بهره مندی از نخبگان علمی و حرکت منسجم بین مراکز دانشگاهی و صنعتی را حلقه مفقوده تولید و اشتغال یاد کرد.

به گزارش بازار، به نقل از صنعت و معدن گیلان، فرهاد دلق پوش در مراسم رونمایی از طرح ملی تاپ اظهار داشت: یکی از مهمترین امور به عنوان حلقه مفقوده تولید واشتغال ، بهره مندی از نخبگان علمی و دانشگاه وحرکت منسجم بین مراکز دانشگاهی و صنعتی است و در شرایط کنونی اقتصاد جهانی و قواعد و ضوابط حاکم بر اقتصاد و اشتغال پایدار در گرو پیوند بین صنعت و دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت محورهای هفت گانه را برای تحول در حوزه صنعت، اشتغال و تولید به عنوان یک اصل محور عمل قرار داده تا زمینه علمی و دانش بنیان را برای صنعت مان فراهم کنیم.

وی در ادامه به ظرفیت های گیلان همچون همجواری با مرزهای اروپا و برخورداری از زیرساخت های ریلی، جاده ای و دریایی اشاره و اظهار کرد : مراکز علمی، فنی و تخصصی موجود در گیلان به عنوان یک ظرفیت بالا و توسعه می تواند مد نظر برای تولیدات، اقتصاد و توسعه استان قرار بگیرد.

دلق پوش از تدوین طرحی خبر دادکه بتواند نیل به همه اهداف مد نظر را محقق کرده و تولیدات براساس اصول علمی طراحی شود؛ ضمن انکه دانشگاهیان در مراکز علمی متناسب با نیازهای بازار تربیت شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: ارتقای فنی و مهندسی بنگاه های اقتصادی و تولیدی می تواند برای اشتغال پایدار ظرفیت سازی کند.

وی ادامه داد : برای کاربردی شدن دانش و یافته های علمی و فناوری، فارغ تحصیلان دانشگاهی این رهاورد را در تولیدات صنعتی آورده و بتوانیم با ارتقای کیفیت وارد بازار جهانی شده و با کشورهای صنعتی رقابت کنیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مطلوب گیلان برای صادرات کالا و خدمات حتی خدمات فنی ومهندسی تصریح کرد: بازار۴۰۰ میلیون نفری در حاشیه خزر وجود دارد که تحریم نیز می تواند یک فرصت باشد تا هر چه بیشتر به توانمندی ها و داشته هایمان توجه داشته باشیم.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه شاید در بسیاری از بخش های تولیدی، حرکت براساس موضوعات علمی و دانش بنیان نباشد، اظهار کرد : با اجرای طرح تاپ برای کیفیت بخشی فرصتی شروع شده که از امروز در گیلان به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۵٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha