۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
بازار سرمایه تنها بازار جذاب کنونی
مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد مطرح کرد

بازار سرمایه تنها بازار جذاب کنونی

شهبازی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به تاثیر نرخ ارز بر ارزش ریال، اگر افزایش نرخ بهره بانکی هم اتفاق بیفتد باز هم جذابیتی برای مردم ندارد، بنابراین بورس تنها بازار جذاب با سوددهی مناسب است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مجتبی شهبازی، بازار سرمایه را ارزنده‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری در شرایط کنونی دانست و گفت: با توجه به ریزش‌های اخیر و اصلاح شاخص، بر همه مسجل شده که P/E میانگین بازار و تحلیلی صنایع و نمادهای اصلی به رقم‌های جذابی رسیده است که در مقایسه با سایر بازارهای سرمایه‌گذاری جذابیتی بیش از تصور دارد.

وی ادامه داد: در سایر بازارهای موازی با ریزش یا اصلاح قیمتی روبرو نشدیم و کماکان نسبت های قیمت به درآمد در آنها اعداد بالای ۴۰ را به خود تخصیص دادند، از آنجایی که با ادامه این شرایط ممکن است رکود سنگینی را در آنها شاهد باشیم بنابراین جذابیت بازار سرمایه بیشتر از دیگر بازارها است. طی دوران ریزش قیمت ها، به دلایل مختلف از میزان اعتماد سهامداران تازه وارد کاسته شد که البته مقصر اصلی زیان هایشان هم خودشان بودند، چون کاملا احساسی تصمیم گرفتند، اما باید گفت پول خارج شده از بازار سهام به دیگر بازارهای موازی تزریق نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از سهامداران با فروختن ملک یا خودرو وارد بازار سهام شدند و با نهایت احساس خرید و فروش را انجام دادند و به هر شکل متضرر شدند و بر این اساس ترمیم فضای عمومی اندکی دشوار است، اما در هر صورت پول هوشمندی وجود دارد که به احتمال زیاد با توجه به جذابیت قیمتی و نسبت های مالی که در بازار وجود دارد به بازار برگردند.

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد در خصوص نرخ بهره بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه بیان کرد: بازار پول اگر افزایش نرخ سود بانکی هم داشته باشد باز هم جذابیتی برای سهامدارانی که بازدهی مورد نظرشان را از بورس گرفتند، ندارد، بنابراین یکی از رقبای بازار سرمایه هم در برهه فعلی از جذابیت افتاده است، به همین منظور اگر پولی از بازار خارج شده به نظر می رسد به زودی به بازار برگردد.

شهبازی ادامه داد: بنده به صحبت های رییس سازمان بورس اکتفا میکنم و معتقدم که نرخ بالای سود بانکی آفت اقتصاد ملی است چرا که هزینه تولید را افزایش می دهد و سرمایه را به جای تولید به سپرده ها حواله می کند به نوعی اقتصاد را از تکاپو باز میدارد، امیدواریم روند فعلی بانک ها ادامه یابد یا روند نزولی برای این نرخ در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به مولفه‌های عنوان شده بازار سهام با شیب ملایم‌تر صعود را خواهد داشت، اما بهتر است اینبار سهامداران رفتارهای هیجانی را چاشنی معاملات نکنند.

کد خبر: ۵۷٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha